Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 3150 ggr
Ozzie-mitted
0

Torrfoder eller blötmat eller både och??

Efter rekommendation av min uppfödare ger jag min "Raggis" endast torrfoder (Iams).

Läser på en del sidor på nätet att det är bra med bara torrfoder och sen på andra sidor att blötmat är bäst. Min Ozzie är nöjd med sitt torrfoder och dricker bra med vatten, men nu blir jag osäker på om vi även ska ge honom blötmat och hur ofta i såna fall. Hur gör ni?

/Ozzies matte

Limin
0

Vi ger våra tre katter torrfoder (Eukanuba) som alltid står framme. Sen ger vi dem även blötmat 2-3 gånger om dagen. Våra katter är 10 år (huskatt en hona), drygt 5 år (ragdoll en hane) och 2 år (ragdoll en hane).

Våra katter får alltid blötmat till frukost och middag och ibland blir det även lite till kvällen Flört

Rosino
0

Jag har torrmat framme, men ger blötmat 3 gånger/dag.

Ifall du börjar ge blötmat, så börja MYCKET FÖRSIKTIGT med små mängder! Annars riskerar du att magen kraschar då han bara har ätit torrfoder.

raggorgeous
0

Jag har alltid torrfoder framme (Royal Canin) och men ger blötmat 2-3 ggr/dag också (Royal Canin eller Pussi)

Ger även råa kycklinghjärtan och färsk, rå kyckling eller rå köttfärs några gånger i veckan. All färskmat (kyckling mm) har varit fryst i minst 48 timmar innan servering, bara för att jag är nojjig *s* Men de älskar sina kycklinghjärtan.. :)

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

elyse
0

Mina två Ragdolls (2 och 2½ år) får RC Sterilised och Mjau blötmat morgon och kväll. Jag tror att det är vanligt att låta torrfoder stå framme och ge blötmat 2-3 ggr om dagen.

[muffy]
0

Jag har RC indoor torrfoder framme hela tiden. Sen får hon blötmat morgon och kväll.

Kyckling hjärtan har jag inte vågat mig på :)

raggorgeous
0

#5 då har de missat nåt ;) Köp svenska kycklinghjärtan och frys ner dem först. de kommer älska det! Jag klippte dem i småbitar och blandade med blötmaten i början men nu äter de dem hela, ser så härligt ut då de tuggar i sig dem :D

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se