Viftande på svansen.
Hej.
Måste höra om det är någon som vet hur det är med ragdolls viftande på svansen. Jag har lärt mig att när katten viftar på svansen så är den irreterad och vill vara ifred.
Men min Lelle han viftar på svansen jämt när man klappar honom och kurrar för fullt. Hur ska man tolka det? Ibland så händer det att han biter till i handen men inte av ilska utan mer av frustration att han tycker det är skönt, tror jag? Väldigt svårt att tolka. Är det någon som vet något mer om detta?
Mina katter viftar nästan hela tiden på svansen, utan för att den skull vara arga 
Har också ragdolls som viftar lätt på svansen för att dom är glad,nöjd eller förväntasfull:-))
Det är skillnad på argvift o gladvift.
Min raggis viftar på svansen konstant. Speciellt när hon sitter i fönstret o spanar på fåglar som käkar utanför. :)

nin ragdollrjej viftar också alltid på svansen vare sig hon är glad eller arg mensom #2 säger så ser man skildnad på hur hon viftar på vilket humör hon är på

Arg-viftet eller bus-viftet med svansen, har jag märkt på mina katter, brukar ofta vara att de slår mer med svansspetsen än med hela svansen.
Min pojke viftar alltid på svansen, hela tiden. Började fundera på om det var tics men nu förstår jag att det är vanligt! Denna enda stund då den där svansen är still är nog när han sover:P

#6 min safir brukar till och med ligga och vifta på svansen när hon skall sova, då ser man hennes sovviftande som är speciellt och strax innan hon somnar

#6 min safir brukar till och med ligga och vifta på svansen när hon skall sova, då ser man hennes sovviftande som är speciellt och strax innan hon somnar
Har endast en katt i huset som viftar på svansen när hon är arg, nämligen blandrashonan :P Alla andra viftar på svansen av olika anledningar, lek (leker med kattungen med hjälp av sin svans), bus (laddar inför attack), frustrerat glad, förväntansfull mm. :)
Jag har haft flera katter som aldrig slutar att vifta på svansen. Och de har varken varit busiga eller irriterade. Så jag tror "svans-viftet" kan ha många olika orsaker.
Samma här - det behöver inte alls betyda att de är arga.