Vilken variant av ragdoll är mest populär?
Ska snart köpa min första raggis, och helt klart fastnat för den tabby färgade, det blir en blå bocolour tabby hane!
Det verkar inte vara många som avlar på dessa varianter, och blev nyfiken..vilken "sort" tycker ni uppfödare verkar vara mest populär? Och självklart, vilken föredrar ni?
Nja, inte så många som avlar på tabby (själv älskar jag tabby men alla har vi olika smak).
Det beror lite på, tycker det är rätt många sällskapsköpare som vill ha colorpoints, gärna bruna eller blå.
http://www.svidjas.se
Tabbypaddor, det skulle vara något, och troligtvis det jag i pytteliten skala kommer avla på i framtiden.
Vore intressant att försöka få ihop någon form av statistik över födda ragdollkattungar förra året, hur många som var bicolor, colorpoint, tabby osv. Hur många som gick till avel, hur många som gick till sällskap osv…
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Min favorit är utan tvekan tabbyn i alla varianter.Tabbypaddor är härliga.
Men nog är jag svag för bruna mitted också, de är underbara.

jag gillar bicolour =) färg spelar egentligen inte mig någon roll, alla är väldigt fina!
Madeleine Ragdoll spec på tabby,,,,,,,,,,bruna choklad blå lila,,,,
Jag har avlat på tabby tidigare, men inte nu längre. Av dem jag haft tycker jag nog att min tabbypadda var allra vackrast! 
Min erfarenhet av vad folk vill ha mest säger att brun colourpoint och brun bicolour är mest eftertraktade. Jag tror att det är de vackra konstrasterna som lockar mest. Själv älskar jag colourpoint i alla färger och brun mitted…
-----------------------------------------------
Vi har kattungar!
-----------------------------------------------
De som får liten nosbläs är ju helt förtjusande o ej så vanligt. Kallas kanske det mitted?