Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 11094 ggr
emy87
6

Slickande katt!

Min han katt slickar på mig hela tiden, så fort han gosar så ska han slicka mig i ansiktet, på munnen & näsan.. ja hela ansiktet i princip.

han har alltid gjort så, ända sen jag fick hem honom, han är 10 månader nu.

Det är mysigt & så, även fast hans tunga är som sandpapper.. men undrar lite varför han gör så? det är mest med mig han gör så med, ibland andra personer som han känner & gillar.. är det för att han gillar personen han gör det på?

hehe konstig fråga kanske.. men någon kanske vet varför.. kanske det är tillgivenhet & kärlek han visar? eller tvättar han mig?Flört

AgnetaB
0

Jag vet en katt på jobbet som gillade mig (tyckte jag det verkade som iaf) hon brukade slicka en på handen o tror hon gjorde det för att hon gillade mig:)

bebble
0

var glad du, han älskar dig, du är hansGlad

Helona
1

Jag har en Maine coonkille som gör så! Han är 3 1/2 år och har gjort så sen han var 12 v. Han väger över 8 kg. vill sitta i knät och "pussas"Kyss Snacka om peeling! Skrattande

emy87
0

hehe ja peeling kan man lugnt säga.. det gör ont ibland! hehe.. men jag låter han göra så, han vill ju så gärna pussas :)

Har märkt att han bara gör så med vissa, speciellt mig.. kan han slicka nån av mina vänner som han gillar oxå så jag tror nog han gör det för att visa att han gillar en. :)

AgnetaB
0

Va gulligt men du blir ju helt sandpapprad:)

Some-Guy
0

Min hona på 4 mån. gör det oftast på morgonen, tror att hon försöker få mig ur sängen. Stryker sitt huvud mot mitt ansikte först och initierar operation "lick face". Ger sig inte föräns jag klivit ur sängen.Glad

Har jag inte rakat mig så tror hon att jag är skitig och försöker få bort skägget genom att nafsa lite och slicka hårt, det är inte lika roligt :P…

huldabella
0

Min stooore hane Yanis har pussat mig på kinden konstant varje natt jag sover hemma sedan han flyttade hit för mer än 6 år sedan… Det är supermysigt i 1 minut ca, sedan gör det ont. :P

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------