Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 2900 ggr
[Ailaa]
0

Försäkringsbolag?

Jag har snart (inom två veckor!) två sällskapskatter, en norsk skogkatt och en ragdoll. Jag undrar lite vilket försäkringsbolag ni har och vad som är bra/dåligt med det?

Mvh Rebecka

raggorgeous
0

Jag har Agria och är jättenöjd med dem. Har en toppenombud som man får svar av jättesnabbt och som ordnar med alla föräkringar till kullar mm.

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

[Ailaa]
0

Låter jätte bra, ungefär hyr mycket betalar du per/katt? :)

[Litlamins]
0

# 2 Surfa in på Agrias hemsida - där finns en lättanvänd sida, där man fyller i vilka villkor man vill ha på försäkringen.

Det skiljer mkt i pris, beroende på hur man vill lägga upp det. Tex vilken självrisk man väljer, vilket veterinärvårdsbelopp och ifall man vill ha livförsäkringsvärde, eller avelsförsäkring.

På våra katter skiljer det rätt mkt i premie per år, tex en kastrat-sällskapskatt utan livvärdesförsäkring (men med bra  veterinärvård) är ungefär hälften så dyr, som en försäkring på en välmeriterad avelshona med högt livvärde på försäkringen.

Annars kan du ringa 020-888888 och fråga dig fram - kanske är enklast. Jag är hittills väldigt nöjd med Agria har (tvyärr) haft stor nytta av dem mer än en gång… Snabbt och lätt hanterar de ärenden.

Jag har haft Agria på alla katter jämt, så jag har inget att jämföra med iochförsig.

Lycka till med dina kommande nya katter!

raggorgeous
0

#2 då jag är uppfödare har jag 50% rabatt så det är svårt att ge dig uppgifter på det då jag har avelsförsäkringar också mm…

Men det går säkert att jämföra försäkringar på nätet nånstans.. eller ring runt och hör. vad noga med vad de ersätter också, vad som ingår i försäkringarna, tänder, rehab, medicin mm..

jag är toppennöjd med Agria

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

[Ailaa]
0

Ja men precis. Jag ringde till ett ombud på Agria igår och de verkar riktigt vettiga så det lutar åt att det blir Agria!

Tack för svaren  :)

GunBertus
0

Agria:)

Kattungar väntas hos GunBertus

David
0

Jag har också Agria och är jättenöjd (har iofs inte behövt utnyttja min försäkring något men men…)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Neo033
0

Agria. Har tyvärr behövt använda den också, och inte det minsta trassel då heller.

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

[Ailaa]
0

det verkar som Agria leder stort här inne i forumet och jag kan säga att det blir Agria också! Tack för hjälpen! =)

Vosjes
0

Vi använder oss av Agria och är nöjda.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Cheeserica
0

#1 Vad har du för ombud hos Agria? Du kan pma om du inte vill skriva ut här! Mitt braiga ombud är tyvärr inte ombud längre så jag skulle gärna vilja ha ett nytt för framtida bruk. Flört

---------------------------------------------------------------------------

Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com

---------------------------------------------------------------------------

Marleene
0

Jag har också Agria och är mycket nöjd. Har även varit tvungen att använda mig av försäkringen ett flertal gånger och fick även ut på användbarhetsförsäkringen när min bengalhona inte funkade som avelskatt. Inga problem alls och trevlig personal tycker jag.

Anamiacats
0

Jag har Sveland, jag har tyvärr också behövt uttnyttja den. Men jag är än så länge mkt nöjd med dom Glad

SE*Anamiacat´s La Perm-uppfödning

Den underbara, snälla, lockiga, otroliga kattrasen

SE*Anamiacat´s

http://anamiacats.weebly.com

Raztnap
0

Har Sveland tilla alla katter och hästar och är nöjd med dem Glad    

Agria har jag inget tillövers för vad gäller häst,Rynkar på näsan deras kattförsäkringar har jag ingen erfarenhet av.