Frågor kring Ragdoll
Hej , jag bor i Uppsala och är 13 och min familj ska köpa ragdoll , men jag undrar om några saker .
Det är många olika svar här på internet på just den frågan , men här kommer den igen , hårar Ragdoll mycket ? :)
Kan en ensam Ragdoll vara hemma under dagarna ? :)
Tacksam för många svar :D

Japp, ragdollen fäller mycket. Men med regelbunden borstning så kommer man undan det mesta.
Jag skulle inte vilja ha en ensam katt (ras spelar ingen roll), jag hade försökt skaffa en kattkompis så fort som möjligt.
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge
Okej :)
Men jag har fått många olika svar på att ragdoll fäller mycket , nårgra tycker att dem fäller mycket och några inte. Som du skrev så verkar lösningen att borsta mycket , många säger att man måste bada katterna och använda furminator , behövs det ?
Det som är svårt är att kostnaderna fördubblas om man har två katter , men , om man har två katter säger många att det måste vara två hanar , går det att ha en kastrerad hane med en kastrerad hona ? Och går det att ha 2 honor tillsammans ?
Tack för svaret :)
Min familj är borta mellan kl. kvart över åtta och halv tre , behövs det verkligen två katter då , och är det bra med två från samma kull ? :)
#2 Det har ingen betydelse alls vilket kön det är på katterna om de är kastrerade. Mamma har 2 honor och 1 hane, går utmärkt! Två hanar är absolut inget krav, har jag aldrig hört innan faktiskt.
Två från samma kull är ofta bra eftersom de känner varandra, men inte heller det är något måste, alla mammas kommer från olika ställen vid olika tidpunkter och har varit både vuxna och kattungar när de har flyttat in.
Är det inköp som blir dyrt så behöver man självklart inte skaffa två ragdolls, man kan skaffa en vanlig huskatt som sällskap med. Dem är lika underbara
http://www.svidjas.se
Eller så kan man ha en Ragdoll och en sphynx, så slipper man dubbelt så mycket päls, om man nu är orolig för det
,
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Jag tycker att Ragdolls fäller i olika perioder, men om man kammar och badar dem så underlätter det mot fällningen.Sen tycker jag att mina två Ragdoll fäller olika mycket. Min ena Hårboll som har jättemycket hår fäller mer än den andra, men som sagt var så badar jag, borstar och har min vän snabeldraken som tur är.
Jag tycker att man absolut ska ha minst två katter om man, behöver ju inte vara två raskatter. Det är viktigare att de har sällskap av varandra då de är ensamma. Det är heller inget problem att ha olika kön, bara de är kastrerade.
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En Ragdoll och en LaPerm är oxå ett alternativ om man vill slippa alltför mkt katthår då LaPermen fäller sparsamt 
Ljuvliga
LaPerm-kattungar väntas
SE*Anamiacat´s La Perm-uppfödning
Den underbara, snälla, lockiga, otroliga kattrasen
SE*Anamiacat´s
http://anamiacats.weebly.com