Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 3795 ggr
Lady-X
0

Blir han för mkt ensam?

Då vi båda arbetar blir vår ragdoll ensam 4 dagar av 7 varje vecka mellan 9.30-17.30. Blir det för mkt ensam tid?

loppan007
0

det är ju lite olika, verkar han ledsen och ensam och rastlös när ni kommer hem? det GÅR ju, men jag skulle nog hellst ha en kattkompis om jag var han!

[Ailaa]
0

Ja jag hade nog också fixtat en kattkompis för hans skull.

Lottis-Gottis
0

En kattkompis är nog inte helt fel Flört

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

huldabella
0

Det brukar normalt också vara mycket enklare för människorna i familjen om man har två katter - då roar de varandra hela dagen och sover gott på nätterna. ;o)

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

Lady-X
0

Har två katter förut. De bodde tillsammans några år med hade inget utbyte av varandra. De var sams och så men jag såg dem aldrig nära varandra eller att de lekte. Det var en kastrerad hona som sedan sattes ihop med en kattunge (hane). Hanen kastrerades sen. Provade även senare med en annan kastrerad hane, var samma sak då.  Så det är inte säkert att katter trivs bäst två och två. Jag upplevde även att det blev mer jobb med två eftersom det ändå var jag som skulle leka etc med båda, gå ut i sele med båda osv. Förhoppningen var att de skulle umgås och busa lite med varandra, men icke…

Lady-X
0

Dessa katter omplacerades inom familjen av andra orsaker än det. Nu har jag katt igen, men bara en.