Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 2119 ggr
vantapakattunge12
0

Lite proffshjälp sökes ;)

Man kan stirra sig blå på alla kattannonser på nätet och nu har jag kommit till de att jag kan behöva lite proffshjälp att hitta den katten jag söker för mina ändamål..  läs mer i min lilla profil :)

(Jag har skickat in stamnamnsansökan sedan har jag anmält mig till 2 del kurser i kattuppfödning som kommer nu i maj-juni o de 2 resterande kurser kommer i höst. Så jag hoppas att jag har ganska bra koll på vad jag ger mig in i.)

Nu fattas bara katten :p

Funderar på en hane till en början ..någon som kan ge lite tips?? Tack på förhand :)

Skicka gärna som meddelande om ni vill

bebble
0

Ta honan först, så riskerar du inte att hanen blir fertil först och parar en för ung hona. P - piller finns, men inte bra att sätta på för unga honor

Titta runt och skriv till olika uppfödare, så hittar du din vänGlad

vantapakattunge12
0

hej!

Tack för svaret Bebble, jag kanske inte skrev tydligt igår men jag tänkte så här exempelvis och funderade på att skriva in de som tillägg igår men 'johnblund' var starkare så jag gör de nu istället :)

ex)

Att eftersom jag inte har nåra katter nu så hade jag kunnat ta en hane först. Då blir de bara en hane som får rumstrera runt med mina hundar o mig såklart på 76 kv samtidigt som han e herre på täppan med sina kattdamer :)

När han sedan är klar med sitt 'uppdrag som avelshane' efter att alla tester och prov är gk förståss så får han bli en glad kastrat när honan kommer. Man kanske inte börjar med en hane. Tar tacksamt emot tips från er med erfarenhet :)

kram Anneli