Felix och Dexter
Halloj! Har inte skrivit nåt på väldigt väldigt länge här. Tänkte uppdatera lite med mina kissar Felix (brun bicolor 1 år fyllda nyss, och Dexter blå mitted 1 år och 3 månader). De har så otroligt olika personligheter. Dexter är dumsnäll hi hi
och älskar att äta, då menar jag älskar! Han är en lugn katt som tycker om att ligga och mysa. Han är ingen knäkatt, men matte trycker upp honom i knät ändå och klappar på magen då spinner man massor, Han älskar att bli klappad och när man pratar med honom. Man har väldigt uttrycksfulla ögon och han säger precis vad han vill genom olika mjau-ljud, när han är glad eller får en oväntad överraskning ger han ifrån sig ett riktigt mjukt och glatt mjau, min sambo och kiknar av skratt varje gång.
Felix är en riktig buse. Han är otroligt intelligent och han gör en massa aja-baja bus. Han har enormt mycket energi, sitter sällan still och det hoppas och klättras och trycks in vart det går. Den som sa att ragdolls är markbundna…hm.. Han är lite långsam i sin tillväxt tycker jag, trots att det bara skiljer drygt tre månader mellan Dex och Felix så är Felix mycket mindre och han ser ut och beter sig som en kattunge! Längtar tills han växer till sig som Dexter och blir mer lugn
Felix humör skiftas otroligt mycket, just nu har han en period då inget duger och han är gnällig och vill inte kela så mycket. Om jag sitter i soffan kommer han och jamar och ser lidelsefull men om man klappar då vill han inte, mat vill han inte ha, lådan är ren. Lite rastlös. Jag tror han är inne i en slags tonårsperiod, han beter sig verkligen så, Dexter var likadan.
Visst kan det vara så att katterna ändrar humör och beteende under sina tre år innan de växer upp till vuxna katter?
Här kommer dom iallafall!

56 läsare och ingen kommentar? 
Jättefina katter du har där
!!
Visst kan dom ha helt olika personligheter fast det är samma ras:) Det har mina också.
Jag brukar märka att runt 6 mån så börjar en trotsålder hos katten.Men dom växer såklart ur det:) Ragdollen växer och utvecklas under lång tid så jag tror att din Felix till slut blir en harmonisk kille också:)
Fina pojkar!
Det är ju roligt att de har olika personlighet 
Vilka söta killar du har
! Alltid jättekul att se allas charmtroll. Lycka till med sötnosarna, jag tror att Felix kommer att hitta lugnet med tiden! De är båda jätte fina!
Jättefina
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har också en Dexter-ragdoll :D Fast han beter sig mer som Felix… Han är snart 2 år och har riktiga tonårstrots ibland haha Om man markerar att det är något specifikt han inte får göra så går han omedelbart tillbaka och gör om precis samma sak 2-3 gånger till bara av ren tjurskallighet… Typisk tonårsgrej. Han är inte heller en golvkatt utan gillar att testa hur högt han kan hoppa/klättra upp på saker. Han är oerhört charmig men jag hoppas ändå att han snart blir lite mer vuxen och lugn. Det var ju ändå för ragdollens lugna sinne vi valde just den rasen…
Här är våran Dexter:
http://www.youtube.com/watch?v=ALhlQvSwteI
kram från Anna
Jag har också en Dexter-ragdoll :D Fast han beter sig mer som Felix… Han är snart 2 år och har riktiga tonårstrots ibland haha Om man markerar att det är något specifikt han inte får göra så går han omedelbart tillbaka och gör om precis samma sak 2-3 gånger till bara av ren tjurskallighet… Typisk tonårsgrej. Han är inte heller en golvkatt utan gillar att testa hur högt han kan hoppa/klättra upp på saker. Han är oerhört charmig men jag hoppas ändå att han snart blir lite mer vuxen och lugn. Det var ju ändå för ragdollens lugna sinne vi valde just den rasen…
Här är våran Dexter:
http://www.youtube.com/watch?v=ALhlQvSwteI
kram från Anna
Oh va söta de är. Har två raggisar en kille som nu blir 1 år han är väldigt lugn och loj, spinner inte lika mycket längre eller väldigt tyst. Sedan har vi en liten tjej på 3 månader, och henne är det fart på. Det är så kul att ha olika personligheter på katterna då blir det liksom aldrig tråkigt. Ingen av dem är knäkatter tyvärr tycker matte som saknar någon i knät ibland, hade hund innan och hon låg alltid och sov i mitt knä.
Så söta dina pojkar är 
Lite kul när de har olika personligheter 
SE*Anamiacat´s La Perm-uppfödning
Den underbara, snälla, lockiga, otroliga kattrasen
SE*Anamiacat´s
http://anamiacats.weebly.com