Tappar pälsen?
Min ragdoll hona har börjat fått tovor som hon sedan tappar och får kala fläckar på kroppen..
(vi borstar henne ofta)
Någon som vet vad det kan bero på?
Tycker det är lustigt då vi bortar henne helatiden…
hon är såå söt,
kala fläckar på kroppen??? tovor, det får min oxå, gå till vet o ta blodprov,,,,
det kulle jag göra.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hon hade en kal fläck på halsen för några veckor sedan. Man hittar små tussar överallt efter henne. Annars är hon jätte fin i pälsen. Jag kanske ska ringa vet…. Det är svårt nu när hon bor hos min mormor medans jag är inlagd på sjukhus. Man har inte samma kontroll på henne när man inte träffar henne jätte ofta! Hoppas på att få komma hem härifrån snart!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hon hade en kal fläck på halsen för några veckor sedan. Man hittar små tussar överallt efter henne. Annars är hon jätte fin i pälsen. Jag kanske ska ringa vet…. Det är svårt nu när hon bor hos min mormor medans jag är inlagd på sjukhus. Man har inte samma kontroll på henne när man inte träffar henne jätte ofta! Hoppas på att få komma hem härifrån snart!
En del katter kan få så grava fällningsperioder, men det är ovanligt så vitt jag upptäckt. Det låter som om det kan vara stressutlöst om det har uppkommit sedan hon flyttat till din mormor eftersom du är inlagd på sjukhuset. Det din mormor kan göra är att prova att ge Zylkene eller Feliway som är lugnande respektive feromoner för katt. Det kan ju också vara något allergiskt symptom, hur är magen på henne?
Krya på dig i sjuksängen :)
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction