Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1443 ggr
Laini
0

Hjälp, katten åt påskfjäder!

Jag lekte nyss med min 14-veckors kattunge, med en sån där fjädervippa. Ser ut som små påskfjädrar typ. Grejen är att han älskar den, men i dag hade han bestämt sig för att döda den. Så innan jag visste ordet av hade han tagit fast den och sprungit iväg, och tuggade på den med ett lågt morrande läte som jag aldrig hört förr. Och innan jag hade hunnit ta den ifrån honom hade han tuggat i sig en av de små fjädrarna!

Är det här farligt? Bör jag vara orolig? Eller klarar kattmagen av det hela/kommer han kräkas upp den? Känner mig som en mycket dålig matte…

Svidjas
0

Håll bara koll på honom, se om han beter sig annorlunda och är du det minsta tveksam ring en veterinär, vi här på forumet är inga veterinärer (kanske gömmer sig nån som kan skriva här iofs). Jag skulle iaf ringa dem och fråga om råd. Men var det bara fjädern utan någon metall eller snöre på och inte färgad så tror jag inte att det bör vara nått problem. Kattungar i det vilda käkar ju fåglar så… Men som sagt var är du orolig, ring en veterinär och kolla iaf.

http://www.svidjas.se

LD
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håll koll pa hur han uppför sig men också på när han ska bajsa. Möjligtvis kommer det ut genom det naturliga vägen om allt går bra. Det kan fastna på väg ut  så det är möjlig att du måste hjälpa honom i processen (alltså dra ur skiten om du ser att det fastnar halvägs ut). Någonting liknande hände mig och som tur var det slutade allt på ett bra sätt. Du kan även ringa till vet. och rådfråga. Agria försäkring har veterinär tjänsten per telefon som fungerar lördag & söndag.

Lycka till!

LD

// LD