Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 11-kreativitet
Läst 5362 ggr
DexKex
0

Finurliga lösningar hemma?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag vill bli inspirerad och få idéer om olika roliga hemmabyggen till era katter :)

Jag kan börja själv med att visa hur vi byggde in vår kattlåda i ett köksskåp eftersom badrummet är för litet för en sandlåda…

Vi köpte ett FAKTUM-köksskåp från IKEA och sågade en öppning i kortsidan. Om man vill kan man sätta en lucka där, men jag valde att bara klistra på en vit tavelram runt öppningen. Själva skåpet är 90 cm långt och därför finns det gott om plats. Under sandlådan finns en dörrmatta som samlar upp sprättad sand och bakom sandlådan har vi separerat ett utrymme för sand med en hylla. På andra sidan hyllan finns små krokar där spade och borste hänger :)

Skåpet är en bra sittbänk som vi har i hallen, där man kan sitta och knyta skorna :D

DexKex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på hur vi har hängt upp spade, borste + en hållare för påsarna bredvid sanden. Påsarna passade bra i "omslaget" till en klädvårdsrulle som jag köpte på Åhléns för 25 kr. Jag satte upp den med dubbelhäftande tejp och stoppade i påsrullen. Dom små krokarna är också sådana som har dubbelhäftande tejp bakom, såna man kan sätta upp på kaklet i badrummet.

ProvinsiaRivers
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fiffigt och snyggt!! Verkligen=D.

DexKex
0

Tack :) Vi är jättenöjda, Dexter också, han kurrade vid första besöket ;)

Anamiacats
0

Blev verkligen inspirrerad Glad Verkligen jättesnyggt o praktiskt!!

Tack för att du delade med dig Glad

Mvh Sandra

SE*Anamiacat´s La Perm-uppfödning

Den underbara, snälla, lockiga, otroliga kattrasen

SE*Anamiacat´s

http://anamiacats.weebly.com

[Litlamins]
0

Supersmart och snygg lösning på kattlådan! Tack för tips!!

Marleene
0

Jättesmart.

Jag gjorde något liknande med en av IKEAs förvaringskistor i gammeldags stil. Målade den vit och tog hål i ena sidan och fick en liknande låda till katterna. Lade några kuddar på locken och sen var det ingen som kunde förstå var jag hade gömt kattlådan.

Flört

DexKex
0

Jamen det är ju samma typ av lösning, jag funderade läääänge på vad jag skulle köpa som dels gick att gömma lådan i och dels hade en praktisk funktion i våran lilla lägenhet. Det här blev en bra sittbänk också :)

susanneNico
0

Fantastisk bra idé, jättesnyggt och praktiskt. Skall visa detta för min man och sätta honom i arbete.

miher33
0

Vilken superbra idé. Skitsnyggt :)

Denna kommentar har tagits bort.
DexKex
0

Tack alla :D Är det ingen annan som har någon bra eller rolig idé hemma för era små raringar?

raggis22@telia.com
0

vilken bra idé