Ragdoll + liten lägenhet
Hej!
Har fasnat otroligt mycket för rasen ragdoll! :) Har egentligen inte bestämt mig alls för vilket kattras jag vill ha men ragdollen ligger ju helt klart i topp!
Mitt problem dock, är väl egentligen om man kan ha en ragdoll i min lägenhet. Den är tyvärr bara 28 kvm =( Kan en ragdoll trivas där? Om inte, finns det någon annan ras som kan klara det bättre eller borde jag vänta med att skaffa katt till jag flyttar till en större lägenhet?
Tack på förhand!
//jule
Jodå, ragdollen trivs där med
Lycka till med att finna en liten "raggis"

#1 Tack för ditt svar!
Skulle vara kul med flera åsikter, särskilt från uppfödare om ni kan tänka er att sälja till ngn i en 28 kvm lägenhet! :)
hon är uppfödare "Bebble", jag säger detsamma,som hon,
Jag har två Raggisar, (är dock inte uppfödare), på 59kvm och det fungerar hur bra som helst, så jag håller med ovanstående talare.
Vi bor 2 vuxna + en ragdoll på 45 kvadrat, det går alldeles utmärkt :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi bor en raggis och en skogis på 44 kvm och det är inga problem alls! =) lycka till med kattköpet!
går toppen! Jag hade två raggisar i min första lägenhet som var 35 kvm och det gick utmärkt!!
// Caroline
S*RagGorgeous Ragdolls
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Så härligt att höra från er alla! :P
Går säkert bra med en raggis i din lägenhet!
Vi bor 2 vuxna o 6 ragdoll i en lägenhet på 72 kvm.
Lycka till!
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Jag ska med skaffa en ragadoll. Har redan en katt här hemma på 4 år som är beroende av sällskap. Nu har hon bara min valp som sällskap och de funkar bra ihop.
Men jag ska flytta hemifrån så då kommer katten min följa med men inte hunden. Så jag har tänkt mig skaffa en ragdoll.
När blir väl ungefär till sommaren så då blir det väl jag och 2 katter i en lägenhet på 30 kvadratmeter :)
Djur har lätt att anpassa sig till olika miljöer ^^

Jag har bott med två katter (ragdoll och norsk skogkattblandis) på drygt 20 kvm en hel sommar + halv vinter utan problem vi köpte bara ett halv stort katt träd / klösmöbel åt dom och massvis med koppel promenader.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur