hasen på en katt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag och min sambo har skaffat oss en liten ragdollhona som har bott hos oss i 1 månad nu. Hon blir bara mysigare och mysigare med tiden :)
När jag läste om rasstandarden och färgteckningarna så började jag att fundera lite kring vår honom, då vi pratat om att kanske ställa ut henne i framtiden.
Hon är en bruntabby mitted hona, N 0421 och enligt "reglerna" så skall hon ha vita tassar, vilket hon har samt att det vita skall gå upp över hasen på bakbenen. Min fråga är: Var är hasen? Hon har nämligen en brun fläck på det ena bakbenet, precis i böjningen så att säga.
Finner det lite charmigt sj, men hur blir det på en utställning? ;)
Hoppas på svar. Har tyvärr ingen bild på bakenbet.
//A :)
vilken söt hona med bläs, mmmmm
jag kan inte säga när det är inte bild på hasen,,
/eva
Hasen är bakbensleden på en katt, kattens änkel eller knädel. Bakbenen ska vara helt vita men inte längre upp än till övre hasen. Min Tsutey som är en blå mitted tabby har en liten blå fläck precis ovanför änkel så att säga. Jag har inte ställt ut honom men hans pappa har en fläck på samma ställe alltså på höger bakbenet och han har jättefina utställningsresultat. Din kattunge är jättesöt så varför inte? Du kan ställa ut henne och se hur det går. 
// LD
Okej, tack för svaren! :)
Skall försöka få en bild på bakbenet så kanske det blir lättare att bedömma! Inte det lättaste att få till en bild på den lille token! :)
//A :)