Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 3432 ggr
Kavitha
2011-03-02 13:46
0

Efterlysning

Hejsan allihopa!

Jag har två stycken Ragdolls och har bestämt mig för att göra ett släkträd med bilder på min hemsida på deras närmaste släktingar, dvs mor, far, mormor, morfar, farmor och farfar.

Men det är några stycken som jag ännu inte hittat och undrar om någon här inne är ägare eller känner ägaren till:

CH Mourningdove Sirach

S*Sun Hill Doll's Ebony

S*Drillos Petunia

Lacoste

S*Sjusovarna's Blossom

Självklart läggs inga bilder ut på min hemsida utan tillåtelse av den som äger bilden.

Mina katter är:

S*Morinda Texas (Pacino) och

S*Kringelkrokens Gary Grant

Neo033
2011-03-02 14:53
0

Bebisbild på Ebony iaf. :)

http://www.sunhilldolls.com/e-kullen.html

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Kavitha
2011-03-02 18:57
0

Neoo33 - Det tackar jag hjärtligt för! Skrattande

Du råkar inte ha någon bild på henne som vuxen också?

Neo033
2011-03-02 20:34
0

Nej, men maila du Agneta och fråga. Glad

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Kavitha
2011-03-02 22:45
0

Neo33 - Ok, tack för tipset, det ska jag göra. Glad

Kavitha
2011-03-03 19:06
0

Någon annan som har någon av de släktingar som jag söker efter?

Neo033 - Fick tag på Agneta och fick en bild på S*Sun Hill Doll's Ebony även som vuxen. Tack för hjälpen! Glad

Neo033
2011-03-03 20:12
0

Kul! Glad

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Kavitha
2011-03-03 22:27
0

Neo033 - Ja det känns riktigt roligt! Är jätteglad. Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.
Pysslingens
2011-03-05 08:43
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bilder på Petunia som barn har jag ju. Men inte som vuxen. SÄg till om du vill ha bebiskort så ska jag rota i datorn Glad

Henrietta

Pysslingens
2011-03-05 08:45
0

På Petunia har jag som bebis men inte som vuxen. Säg till om jag ska leta.

Henrietta

Pysslingens
2011-03-05 08:46
0

Jag tror min dator är skum. Mina inlägg syns bara ibland. Förlåt om jag spammar tråden!

Kavitha
2011-03-05 11:27
0

Pysslingens - Ja allt är välkommet, så jag tar gärna lite kort på Petunia som liten också. Tack så jättemycket för att du hjälper mig! Glad

Har mailat Texas uppfödare och frågat om hon har några bilder på Petunia och på Texas pappa, men har inte fått något svar ännu.

Tänkte för övrigt försöka börja med den nya sidan idag tror jag, men den kommer inte att synas förrän den är helt klar. Den kommer vara linkad till Texas och Zonics sida.

Datorer kan var lite svåra att förstå sig på ibland, som om dom levde sitt eget liv….hahaha.

Kram på dig!

Kavitha
2011-03-12 12:59
0

Puttar upp tråden liten.

Har lyckats få tag på Ebony iallafall, både som vuxen och bebis, men än är det många jag inte fått svar från.

Har hittat bilder på rätt många i släkten, (dock inte på några av ovanstående förutom Ebony och väntar svar från S*Hallongläntan's här genom Ifokus), men vill ju inte lägga upp något på min hemsida utan tillåtelse.

Hur tycker ni härinne att jag ska göra, ska jag lägga upp bilderna ändå?

Neo033
2011-03-13 00:23
0

Nej, jag hade väntat till jag fått tillåtelse att låna dem. Kanske bättre att maila dem?

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Kavitha
2011-03-13 01:22
0

Neo033 - Det är just det jag har gjort, mailat alltså, men inte fått något svar. Vissa hemsidor verkar inte uppdaterade på länge heller, så jag vet inte riktigt ifall mailadressen stämmer, så det kan ju vara därför jag inte fått svar heller, men jag måste ju säga att jag aldrig trodde att det skulle vara såhär svårt att få tag på uppfödarna och ägarna till släktingarna till mina katter.

Det jag tycker är mest trist är att jag varken hittat bilder eller fått svar från uppfödaren till Texas mor, och hennes far har jag inte ens hittat någon bild på eller någon hemsida som verkar kopplad till honom, för dom hade jag verkligen velat ha bilder på.

Har inte heller fått något svar från Texas uppfödare heller, då jag kontaktat henne för att försöka se om hon har några bilder på Texas som liten kattunge.

Zonics uppfödare har jag också mailat, men utan resultat och hemsidan är inte uppdaterad på flera år, samt att hon inte verkar vara med i Ragdollklubben heller längre, hon var ordförande där förut. Hon har nämligen Zonics mamma och jag hade även hoppats på att kunna få lite kattungebilder från henne på Zonic också.

Kavitha
2011-03-27 12:38
0

Puttar upp tråden igen.

Känns väldigt tomt med bilder i mina katters släktträd på min hemsida nu och jag verkar inte komma längre heller.

Tycker det är väldigt tråkigt att det är så många som inte velat svara mig, då det handlar om en enkel förfrågan bara. Kanske har mailen hamnat direkt i någon skräppostmapp, jag vet inte, men det verkar ju inte troligt heller för då skulle ju aldrig någon kunna få tag på dom via mailadresserna dom har på sina hemsidor.

Tankarna snurrar och alla möjliga frågor ploppar upp i skallen som tex: 

Varför vill man tex inte som uppfödare höra från de som har köpt kattungar dom själva fött upp?

Trodde att detta skulle vara lättare än såhär och känner mig nästan smått dum som trodde att jag skulle lyckas få ihop två hela släktträd. Gråter

Kanske var jag lite väl naiv, jag vet inte, men lite uppgiven kan jag ändå inte låta bli att känna mig.

Amadeus Doll´s
2011-03-28 09:58
0

Har du testat att ringa uppfödarna?

Annars kan vara svårt att få tag på dom enbart genom mail då de kan ha en del att göra och de tar lång tid att gå igenom alla mail de får innan du får svar.

Prova kanske går lättare :)

Ha e bra dag

Kavitha
2011-03-30 12:44
0

#19 - Nej, har inte ringt dom än. Tänkte lite på att det varit sportlov och annat som kanske gjort att dom inte varit hemma och därför inte svarat på mina mail, men snart får jag nog ta mig i kragen och använda telefonen iallafall.

Tack för tipset och ha det gott du med! Glad