Bilder på kön på 1v gammla ungar?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det var solklart när kullen kom att det var 4 honor och en hane. Men natten tills lördag hade alla av sig sina halsband, suck. Nu står jag där utan att se vem som är hanen. Försöker jämföra alla men de är ju inte still. Någon som har en bra bild på när de är runt 1 vecka gammla på hur man kan skilja dem åt?
(det ser ut att bli många bruna i kullen!)
Kan du inte märka upp dem igen, fota dem baktill och lägga ut här? Så får du många personers gissningar? 
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Märk upp dem med nagellack på en tånagel så kan dem inte dra av sig dem, tänk på att halsband och dyl kan fastna och strypa kattungen. Inget illa menat.
http://www.svidjas.se

Tycker det sitter bäst på klorna. Mamman brukar ju tvätta dem väldigt mycket på kroppen och svansen…
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
# 3 En tjej, helt klart! :)
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Ber om ursäkt för min frånvaro.
Min uppladdning funkar inte. Men Här finns bilder:
Ska börja märka dem annorlunda med, vill bara hitta en metod jag känner är toppen :P
Nagellack på klorna är toppen tycker jag… Jag skulle aldrig sätta på dem halsband , tänk om de fastnar i nåt eller i varandra, nej då får de hellre vara ihopblandade och omärkta Om nån skulle börja rasa i vikt så borde man upptäcka det ändå.. Dessutom borde det vara störande för mamma-katt när hon putsar dem.
Om jag har tex 4 honor, märker jag tex 1 tass på varje… Har man ingen koll på könen och har fler än 4 ungar, så kan man ju märka båda framtassarna på nån, båda bak på nån, båda högertassarna på nån osv…
Använder snabb torkande nagellack, och det torkar lätt på den tiden som det tar att väga dem och kolla till dem. försöker sätta på klorna endast.
Själv brukar jag enkelt se skillnad på könen, och då har jag märkt upp dem hona+högerfram, och hona+vänster fram osv.
Kollade in som hastigast på dina bilder, och jag såg bara flickor, åtminstone några solklara honor. Om du kollar på dem i riktigt dagsljus vid ett fönster och riktigt nära och noga, så ser du att honorna har en liten liten springa/streck och hanarna har en liten liten punkt/prick. Om man har bägge könen i kullen är det lätt att se skillnaden.
#3 är en tjej…
Ska kolla in på länken
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
kollade på korten på länken och Nr 2 KAN vara en hane… jättesvårt att se på några få kort..
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Så här tror jag (med reservation på grund av bildkvalitet):
Nr 1 hona
Nr 2 hona
Nr 3 hona
Nr 4 hane
Nr 5 hona
Enligt det namn du gett dem "Nr 5" osv… 
S*Evenstar's
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Christina
# 11 tror du nr 4 är en hane? kolla bilden "3 av 8" som också den är på nr4 och zooma in, visst ser det väl ut som en liten springa där?
Kattunge nr 5 skulle jag vilja se ännu en bild på… Men ser faktiskt ingen hane alls, nu när jag kollar ännu en gång.
TS - är du säker på att det är en hane nånstans?

#5 och #9 jag vet att det är en tjej, det är ju min lilla Alice som nu är 15veckor 
TS önskade ju exempelbild så jag la upp en som jag tog när Alice var ca 1vecka.
Jag tyckte mig med se en hög med honor…men som #12 säger så skulle en till bild på nr 5 vara bra, där blev jag lite tveksam. Men ingen expert så ni andra får komma med proffsigare utlåtanden 
Det blev ingen hane i kullen :P Det var en hona som såg lite "annorlunda" ut. Det gör hon än men har tydliga paddmönster på öronen så det är en hona.
Ang märkningen, alla gör olika och detta är de jag lärde mig från början, nej jag är inte nöjd med sättet men ska försöka hitta något annat. Att ha på nagellack känner inte jag heller är en bra lösning. Jasmine stör sig inte av halsbanden, sen kollar jag till ungarna OFTA. Eftersom jag går hemma nu med så är det måååånga gånger om dagen man sitter där inne.
Tack för all hjälp :)
Grattis till flickorna!! 
S*Evenstar's
Christina
Tack :D