varm?
hejsan!
Jag tror att simon är varm. han vill inte ligga i solen utan ligger på golvet i skuggan. Innan när jag skulle gosa med honom vart han fuktig under tassarna också.
kan han tycka det är varmt redan? vad gör jag åt det? är det vanligt? Han är ju född i november och har ju aldrig upplevt vår/sommar förut, tänk vad tok-varm han kommer bli i sommar :(
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tror inte du behöver vara orolig:)
Alla katter tycker inte om att ligga i solen jämt.Nu vet jag inte hur varmt ni har det..Mina ligger också mer i skuggan nu.Vissa söker sig till de kallaste hörnen när solen gassar på som mest. Och katter svettas genom tassarna.
Se bara till att du har alltid färskt vatten tillgodo och låt katten ligga i skuggan.Nog ska du se att han klarar av sommaren också;)
Mvh.Paulina
Nico ligger också i hörnet på balkongen i skuggan, så fort solen kommer går han undan. Trodde att de gillade att lapa sol men det är klart alla är olika.
Samma här, min förra katt (bondkatt) älskade att ligga i solen men min raggis undviker den, precis som era…
Jag har den erfarenheten att " vita " kissar hellre ligger i skuggan. Bara en utav mina Coulorpointperser som älskar att lapa sol, men de andra ligger helst i skuggan.
Man får oxå tänka på att ljusa kissar har lättare på att "bränna sig"
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 

Det är första sommaren för min katt också. Har märkt hur hon bytt sovplats plötsligt de senaste veckorna och sover halva natten på en stol som jag har vid balkongsdörren som står lite på glänt (svalaste platsen i lägenheten).
Även under dagen när det är varmt ligger hon där eller ute på balkongen i skuggan.