Introducera Pee Wee till kattungen
Igår fick jag hem min första Ragdoll, Angelic Dolls Linde-Lou
(Döpt efter Sagan om Isfolket) Bilder kommer inom några dagar!
Uppfödaren har använt sig av Ever Clean och detta tänker jag använda första tiden. Sen har jag tänkt gå över till Pee Wee-systemet då detta verkar smart. Jag har ställt upp Pee Wee lådan med träpellets i och en vanlig låda brevid. Hittils har Linde-Lou verkat skeptisk och endast använt vanliga lådan.
Hur ska jag göra övergången så smidig som möjligt?
Tacksam för tips!

Har aldrig använt pee wee och har helt ärligt inte så stor koll på vad som är bäst att göra. Men jag tänker såhär, kan du inte blanda ner lite pellets i vanliga kattoan med everclean? Sedan blanda i mer pellets pö om pö?
Hej! Jag har använt träpellets i 4 år och jag har bara tagit en näve sand och lagt överst. Har behövt göra det en gång sen har alla katter gått dit frivilligt. En del katten utan att jag lagt sand i huvud taget överst..Men viktigt är tror jag att inte erbjuda sand i huvudtaget. För finns sand så väljer alla katter det före träpellets.
Men jag tycker träpellets är inte bara billigt utan också bättre än sand, och naturvänligt.
P.s. Träpellets går lika bra att använd i en vanlig plastback. Man behöver inte en dyr peewee låda har jag upptäckt. Jag byter allt i lådan 1 ggr i veckan fast jag plockar naturligtvis bort bajset flera gånger om dagen.
Lycka till!
AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Tack för svaren! Jag ska testa att lägga sanden över pelletsen och se.

Mys! Grattis till killen :) min Douglas heter också Linde-Lou i stamtavlan :) lite kul då de inte är de vanligaste :)
#4 - Vilket sammanträffande! Ja visst är det ett fint och ovanligt namn 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag hade ett mindre gissel när jag skulle få mina att gå på peeween. Jag hade majs-sand från början, fasade in ”cats best öko plus” som är träbaserad klumpande kross för att de skulle vänja sig vid trä. Sen fasade jag in cats best klumpande pellets som jag till slut blandade med pee-wee pellets och nu går de på ren pellets
Det har tagit ca ett halvår men nu funkar det perfekt!