Dexter gnager på allt
Den senaste tiden har Dexter börjat gnaga på saker; på cd-fodral, telefonladdare och olika typer av hårda kanter. Vad kan det bero på?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Spontant skulle jag nog säga att han byter tänder om han är en ungkatt.Då går det över snart:)
Man kan stryka citron eller liknande på det du inte vill få nertuggat.Oftast hjälper det men det finns undantag där katter inte bryr sig om att det smakar illa.
Jag glömde skriva hur gammal han är, han är 2 år och 2 månader ganska precis. Är inte det lite sent för att byta tänder, eller är det normalt i den åldern?
Han kanske är understimulerad och vill ha uppmärksamhet?
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
#3 Då håller jag nog med där.Alla djur kan skaffa sig olika olater om dom inte är nog stimulerade.
Har han någon kompis att leka med? Annars finns det olika saker man kan hitta på åt katter.Aktivitetsbollar,prassliga tunnlar och mkt mer.
Han har ett stort träd som han tycker om och massor av små leksaker. Favvisarna är små tygråttor som rasslar så vi har typ 20 sådna :)
Han är väldigt aktiv på egen hand och busar massor med råttorna.
Jag busar lite med honom varje dag med råttorna (han älskar när man kastar dom och han får springa och jaga). Men jag kanske får försöka busa mer. Jag hoppas såklart att han inte är understimulerad, då skulle jag känna mig som en dålig ägare :(((((
Han har ingen kattkompis men eftersom jag pluggar och min sambo jobbar natt är nästan alltid en av oss hemma, så han är sällan ensam, även om vi inte alltid leker med honom såklart.
Han ger intrycket av att trivas hos oss och att trivas som ensamkatt.
(vi kelar såklart massor också
)
Såklart är du ingen dålig ägare!! Det får du inte tro!
Ändå kan katter få för sig lite "dumheter" som tidsfördriv eller av andra orsaker.
Prova att smörja in laddare med nåt äckligt som han inte gillar och lägg undan saker som du är rädd om.Det kanske ger sig av sig själv..förhoppningsvis.Någon har säkert nåt smartare tips att ge.
Lycka till:)

Tand eller tandköttsproblem. Har du kollat hur han ser ut i munnen? Blödande tandkött etc. Klåda, smärta och irritation kan göra att han vill gnaga…
#7 Tack, det känns skönt att höra :)
#8 Jag har funderat på det med, jag har tittat i munnen (så gott det går) men kan inte se något knas. Jag kanske ska be en veterinär titta om det fortsätter…
Håller med om att du definitivt inte är en dålig ägare. Min Geisha har en olat och det är att bita av snören och även sladdar iallafall i det gamla hemmet. Nu när hon har fler kompisar så har hon slutat med sladdar iallafall. Men har hon tråkigt och vill ha uppmärksamhet så bits det av snören till Hissgardiner och så.
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly