Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 2319 ggr
Marleene
2011-05-30 13:10
0

Färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är så brydd på färgen på ena honan i kullen jag har nu. Jag är helt 100% på att hon är bruntabby, men ändå tycker jag att hennes färg är så mystisk. Hon är så mycket ljusare än de andra två som har samma färg och teckning. Hennes svans och öron är samma färg som syskonen, vilket är det som gör att jag är säkert på hennes färg, men hon har samtidigt mycket mycket ljusare färg på benen och i ansiktet och även på nosspegeln. Hade hon inte varit så mörk på öronen och svansen hade jag trott hon var choklad. Hon är inte blå heller för hon är tydligt mörkare på öron och svans än den blå systern. Har som sagt exakt samma färg på ögon och svans som de tre bruna. Det är så konstigt, har aldrig varit med om liknande tidigare (eller så har jag bara glömt bort hur det kan vara efter alla år utan kattungar)

Vad tror ni? Är det vanligt att en del blir ljusare än de andra?

Här är Mi-Ra med den ljusa färgen

Marleene
2011-05-30 13:10
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här är hennes bror som är bruntabby mitted

ProvinsiaRivers
2011-05-30 18:48
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har haft samma problem med mina senaste kullar! Tror att när det handlar om chokladbärare speciellt,så kan nyansen variera så att man blir väldigt konfunderad ang färgerna.Jag reggade fel 2 katter i förra kullen för jag trodde dom var blå när dom var så mkt ljusare än de andra 3.Jag hann dock mejla sverak och ändra innan stamtavlorna var klara så slapp jag betala extra,haha:)

Söt kisseGlad!

Silvertrasans
2011-05-30 23:31
0

Är inne på samma tankegång som #2. Många av mina bebbar som varit chokladbäre brukar vara lite ljusare i nyansen. Otrolig söta iaf Kyss

Ebbesson
2011-06-01 10:12
0

Otroligt fina, vår hon Lima är en brunmitted tabby och när jag har kollat på bilder från när hon var några veckor så var hon ca samma färg som din hona. Väldigt ljus och hon är bärare av choklad… :)

//A :)

FunHouse
2011-06-01 20:12
0

jag har precis fått två bruna mitted tabby tjejer och den ena är ljusare än den andra..kanske är så att de är lite olika nyanser helt enkelt.

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Marleene
2011-06-01 23:06
0

Jo det är väl så att de helt enkelt bara har olika nyanser. Jag är ju som sagt säker på att hon är brun, men man blir ju lite brydd när det är så stor skillnad på dem ändå. Har aldrig haft några chokladbärare till kattungar tidigare (vad jag vet) så det kanske ligger nåtti att de katterna kan uppvisa lite större färgskillnader. Nu är ju visserligen alla kattungarna i kullen chokladbärare eftersom pappa är choklad, men ändå.