Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 930 ggr
sturee
0

Hej och hå vad längesen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja.. det var ett tag sen jag var här och kikade så nu har jag en del att ta igen här ;)

Jag har ett par frågor som rör min lilla kisse.
Han är 20 månader gammal men har alltid bitit på precis allt, detta gör han fortfarande.

Sladdar, plastpåsar, kläder, mobiltelefoner, datorer, fjärrkontroller.. ja de mesta :P (men mestadels de jag skrer)

Någon som vet vad detta beror på??
Han gillar ju att bitas i händer också, han brukar ligga och naffsa i handflatan medan han spinner högt.. Men de är bara mys :)

Men sönderbitna sladdar och kläder är mindre roligt :P

Min andra fråga rör hans pipande. Han piper väldigt mkt och framförallt när vi kommer hem då vi varit någonstans.. då är han inte tyst förrän man tar upp honom. Gör man de inte springer han efter och jamar och piper satan! Han gör visseligen samma sak när man går in i köket, han blir ju tyst när man ger honom blötmat så där har jag ju mina aningar om att han bara är ett stort matvrak ;) Men annars.. kan ju inte låta bli att bli lite orolig..  Händer även ibland att han går pch jamar på nätterna.

Kan de vara så att han känner sig ensam ibland eller vad tror ni de beror på??

Tacksam för svar!

Kram sofie och douglas :)

[Maile]
0

Underbar herre du har! Glad

Jag tror att bitandet till viss del helt enkelt beror på avsaknad av andra sysslor. En av mina två biter ibland på saker då han har långtråkigt (exempelvis om varken matte eller syster har tid att leka). Men definitivt finns flera faktorer inblandade. Jag har inte lyckats få min herre att sluta bita på min hand heller. Flört

Pipandet beror nog till viss del också på ensamhet. Har han en kompis/sällskap då ni är borta?

/Maile

Lottis-Gottis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min Geisha hade pippi på att bita i sladdar en ovana hon hade även som liten bebis. Nu har det gått över. Jag smetade citronsaft och ättika på dessa sladdar, oftast gjord ehon det då man inte var i närheten. Men nu så har hon bara  förkärlek till snören på leksaker och persienner och svarta plastpåsar ( Hundbajspåsar) De har jag lagt undan. Persiennsnören biter hon på då hon inte får uppmärksamheten riktigt.

Att aktivera henne tillräkligt och så har hjälpt väldigt mycket. Hon har sällskap av våra tre andra kissar . Men hon är en envis tjej som är väldigt social och ska var i centrum hela tiden, får hon inte det så gör hon alltid något bus.

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Limin
0

Åhhh, så snygg han är, har ALLTID gillat honom, han är något extra! Kyss

sturee
0

Tack snälla ni för tips! Misstänker ju att han skulle behöva en kattkompis. Han är extremt sällskapsjuk..! Det är ju på gott och ont :) vi har ju en iller och dom två brukar busa rätt friskt. Inte super ofta då Sture sover väldigt mycket.. Så på dagarna har han nog inte speciellt mycket sällskap utav honom. Jag borde kanske fundera starkt på en liten kompis till Douglas! Tanken har ju varit de hela tiden, men kanske borde skynda på de lite :) Tack för komplimangen! Douglas bugar och bockar :)