Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1313 ggr
[aammE]
0

Söker uppfödare

Jag och min sambo är sugna på att skaffa katt, vi båda har haft katter tidigare (jag och min förra sambo hade två katter) så vi är kattvana och djurvana i övrigt då vi har en del djur. 

Vill ha en innekatt som rastas utomhus när vädret tillåter och aktiveras inomhus annars. Vi vill ha en katt från en seriös uppfödare med katter som framförallt har ett trevligt temperament och god hälsa. Glad Vi vill också att uppfödaren bor i närheten (vi bor utanför Göteborg, men kan åka en bit) så att vi kan åka och titta på föräldrar + övriga kullen.

De raserna som vi främst är intresserade av är: Norsk skogskatt, Maine coon, ragdoll och sibirisk katt. Så vi tar gärna emot tips på bra uppfödare!

Vi kommer självklart att att ta katten till veterinär vid sjukdom/skada (som vi gör med alla djur) och lägga stor vikt på att utfodra bra med en varierande köttkost + ett bra torrfoder (använder orijen till mössen så den får samma).

amadeusdolls
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Prova med att kolla här iallafall på ragdoll katter, dom andra raserna har säkert liknande sidor med uppfödare om ni googlar

http://www.ragdollklubben.com/

http://www.scandinavianragdoll.com/ 

Mvh Anneli

huldabella
0

Vi har kattungar. Flört

Vad betyder siffrorns efter dina djur?

Åsa/S*Hallongläntans

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

Marleene
0

Sifforna bakom djur så där brukar indikera hur många hanar respektive honor man har av djuret.

Så jag skulle tro att aammE har t.ex. 3 muspojkar och 11 flickor

Glad

huldabella
0

OK, tänkte att det kunde vara så, men ville veta. Glad

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

emimollie
0

Kanon att gå in på de sidor som #1 föreslagit och titta på födda/väntade kullar.

Vi har kattungar, bor i Kungsbacka. Välkomna att ta en titt in på min sida en sväng Glad

Emelie / SE*HotBed's

coliz
0

Vi köpte vår prinsessa från Ma´Rags. Är såå nöjd och kan varmt rekomendera dom. Vi kommer köpa en till liten skatt  därifrån Glad Har en superbra kontakt med dom, även efter köpet och jaa de är toppen.

De har planer på flera kullar inom kort, gå in på hemsidan och titta lite. Marags.com.