Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1930 ggr
[WX5]
0

Samlad tråd om uppfödare

Eftersom jag i framtiden tänkte ev införskaffa mig en egen raggis så skulle jag vilja ha olika uppfödare att kolla upp med.

Så med denna tråd tänkte jag samla alla medlemmars uppfödning så jag senare kan hitta tillbaka till denna tråd.

Skriv:

• Namn på uppfödningen (kennel?)
  • Var någonstans ni har uppfödningen
  • Priser
  • Hur ni gör för att tinga en kattunge
  • Ev. hemsida

Låter det som en bra idé? Skrattande

Shivali
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bor du på Åland?

Hursomhelst så har jag en liten Ragdolluppfödning i Mariehamn på Åland, S*Shivali heter vi! Stamnamn, kallas det i kattvärlden. Här är vår hemsida, välkommen in! När man tingar en kattunge hos oss ska man först ha haft kontakt där allt känns bra, gärna i god tid innan så att man vet lite vad för sorts katt man vill ha. Efter kattungebesök så får man gå hem och fundera på det hela, och sen kommer vi båda överrens om det finns någon kattunge som passar eller om det inte kändes helt rätt den här gången. Om man bestämmer sig för en kattunge, så skriver vi tingningskontrakt och man får betala en tingningsavgift, sas för att säkra att katten nu är "din". Hela köpesumman ska betalas senast leveransdagen, och då skrivs också ett köpekontrakt. Vi tar 750 euro för en sällskapskatt. Avelskatter säljer vi endast till registrerade uppfödare efter lång tidigare kontakt.

Hoppas infon är till någon hjälp :)

[WX5]
0

Åh vad spännande att det finns en på Åland. Jo jag bor på Åland.

Vad tar du i tingningsavgift?