Sterilisering och utställning
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej och hoppas att alla har en trevlig sommar. Jag har en liten fråga som gäller sterilisering och utställning. Jag skall till vetrinären den 18/8 för att sterilisera min lilla honraggis. Hon är anmäld till utställningen i Göteborg den 3-4/9. Vetrinären kommer att göra ett så kallat titthålsoperation ( det blir bara ett stygn) och nu undrar jag om Ni tror att jag kan ställa henne i september eller om jag skall skjuta på steriliseringen till senare.
Då klarar hon det precis! Det är 15 dagars karens på "ingrepp som bryter hudbarriären" om inte veterinären ordinerar längre tid. Kanske bäst att ringa vet och fråga innan du åker och kastrerar dock.
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Hej!
Sommaren e bra hos oss, hoppas den e lika bra hos er :)
Apropå operation och hur litet snittet än må vara så rakar de av pälsen. Den hinner inte växa ut helt på den tiden du angivit. Jag hade väntat till efter utställningen om inga komplikationer tillkommer så hon måste opereras omgående förstås.
*skrev en fråga ang karens men den besvarade av nr #1 innan jag han skicka inlägget :) *
Mvh
Anneli
Hemsida www.amadeusdolls.se
Som #2 skrev så rakas pälsen bort på ett större område än såret, och den hinner inte växa ut.
Och även honkatter kastereras, de steriliseras inte även om det fortfarande är rätt vanligt att man säger så 
Även om karensen klaras precis skulle jag inte ställa ut så tätt inpå en kastrering.
Dels för att sårområdet fortfarande är väldigt pälslöst, men också för att honan ska få riktigt med tid att återhämta sig. Inför en utställning är det ju dessutom en del pälsvård och liknande.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Hej och tack för Era svar. Skall ringa och skjuta på kastreringen till efter utställningen, det kändes lite för tätt och efter att ha läst Era svar så känns det bäst att skjuta på det.
Ha en fortsatt härlig sommar.
Susanne/Nico/Smilla
Det låter klokt Susanne! Lycka till på utställningen! 
Ha en fortsatt bra sommar ni också och hälsa Nico att han blivit morbror till åtta kattungar i Finland! :)
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------