vilken ras passar med ragdoll?
hejsan!
Nu har jag haft simon i snart ett år, och jag tror han känner sig ensam när jag jobbar, går på toa eller när som hellst annars, när han är ensam. Han liksom mjauar tills man kommer tillbaka och sen när man är där så vill han vara supernära hela tiden. Det är liksom ganska uppenbart att han inte vill vara själv.
I alla fall, så tänkte jag skaffa en till katt så att han ska slippa vara själv.
Simon är ganska lat, mesig och gosig. Han leker ganska sällan och ligger mest och myser, så därför vill jag inte skaffa någon superaktv katt, utan en med lite liknande sätt, så att simon kan fortsätta sitt lugna liv, men med en kompis!
En ragdoll till kan vara eventuellt, men det skulle vara roligare med en annan ras, gärna korthårig.
Vilken ras kan det vara? har ni några tips på en lugn, fin korthårig ras som skulle kunna ligga i soffan och mysa med simon så han slipper vara själv?

Brittiskt korthår kanske?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Exotic kanske, dom är något livigare är Ragdoll och dom passar ihop.
Bra tängt/
/eva 
Jag har en uppfödare vän som har en exotic hane bebis som är lev. klar. Han är jättesöt.
Om du är intresserad får du skicka ett meddelande. Han finns i så fall i Jönköping. Du kanske bor för långt bort?
Tror också att Brittisk kort hår eller exotic skulle passa bland de korthåriga raserna. Fast i och för sig så passar en katt med fart också tycker jag. Jag har haft sphynx och Ragdoll tillsammans och det fungerar väldigt bra. Jag vet dom som har Devon också tillsammans med Ragdoll. Så det är nog vad man själv gillar.
Det är i allafall klokt att ha två katter så de har sällskap av varandra.
Lycka till!
//AC
Vi väntar Ragdoll bebisar typ idag:)
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Jag tänkte direkt på Brittisk korthår… riktiga nallebjörnar!
Eller så satsar du på en katt med fart i, de kanske blir absolut bästa vänner. 
Jag själv är jätteförtjust i sibiriska katter, men de är ju också semilånghåriga.
Titta på SVERAKs hemsida där de presenterar de olika raserna lite enkelt, http://www.sverak.se/SVERAK/Om_katt/index_raser.htm.
Hoppas att du hittar "dina drömmars katt" 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Jag har ragdoll och birma.
De funkar bra ihop, liknande temperament. Märker ingen skillnad rasmässigt på raserna i lynnet, bara på individ-nivå.
(förutom en tjurig birma-tant, men hon kan störa sig på individer i båda raserna)
Brittisk korthår. Eller varför inte en liten vän från ett katthem? :)
Föresten så var han ju helt galet söt!
Åh, att få pussa på de där nosfläckarna!!
<3 <3 <3
eftersom jag inte bor så stort vill jag ha någon som är lika lugn, det var lite därför jag köpte ragdoll!
får nog kolla lite på britterna! spännande!