Min ragdoll hane skriker!
hej, min kastrerade ragdoll hane på 16 mån brukar gå runt & gapa väldigt mycket, vet inte om det är uppmärksamhet han vill ha men jag kan inte ge honom det dygnet runt, jag får inte ens gå på toan fören han sätter igång, han ska va med hela tiden, går jag ut & röker eller bara är utanför & han hör min röst så skriker han genom fönstret.
Han har alltid varit pratig, men detta är jobbigt. jag har problem med ryggen & jag orkar inte höra honom gapa & samtidigt ha jätte ont, jag blir ju tvungen att gå upp & säga till honom.
vad kan man göra?
Har börjat att köpa mera mjukmat till honom & ska ge honom det regelbundna tider, han älskar mat & är en tjockis, jag brukar va ute med honom ibland, men då uppfattar jag det som om han skriker ännu mer när han fr smak på det.
vad kan man göra? han reagerar inte på vattenspruta eller när man säger till honom, han springer & gömmer sig & kommer tillbaka efter ngn minut & då börjas det igen.
detta är outhärligt snart!
Vill inte göra mig av med honom, han är min ögonsten.
Mitt tips är att ignorera skrikandet om det går, ibland kan det hjälpa att inte uppmuntra beteendet genom respons. Annars låter det för mig som om han behöver en kompis! Jag hade min ena ragdoll själv i en månad innan han fick en kompis och man märkte direkt skillnad i beteende. Har inte matte tid så finns alltid kompisen att leka med 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Din katt behöver en kompis! Min ragdoll Oberon är för det mesta helt tyst, men om kattkompisarna inte är i närheten blir han som förbytt. Om jag är ute med kattkompisarna sitter Oberon och skriker förtvivlat på balkongen eller vid ytterdörren, och är vi ute allihop sätter han igång att ropa som en galning så fort någon kompis försvunnit ur sikte.
Sajtvärd Katter iFokus