Bortsprungen ragdoll!! hjälp vad gör jag???
Hej vi skaffade en ragdoll, honkatt på 16 veckor i fredags
I går på eftermiddagen har hon smitit ut. Vi bor på nedre botten. Jag har ringt polisen, ställt ut katt mat och bur. Lyssnat om det finns skator som markerar när jag letar. Jag har panik!!! vad mer kan jag göra???????? Är så ledsen så jag vet inte vart jag ska ta vägen..
Oj vad hemskt!
Ja man grips lätt av panik. Mitt tips är att ring polisen varje dag och hör om de fått in något. När vi hittade en birma så anmälde vi det samma dag och de som blivit av med henne också trots det kunde polisen inte lägga ihop 1 och 1 utan det tog 2 veckor innan de kopplade var den hörde hemma. Så ring, tjata och stå på dig. Ring djursjukhus i närheten, katthem. Informera alla grannarna, sätt upp lappar, och var ute och leta. Tror när det börjar bli skymning är det lättare att få napp då katter jagar på natten. Och även att det är lugnt omkring så hon/han vågar sig fram. Sprid så mycket så möjligt att du är av med en katt annars är det nog ganska lätt att någon "råkar" behålla den för hur bedårande söta är inte raggisar?
Håller tummarna för dig och katten
förresten var bor du? finns ju en del ifokussidor här som har både efterlysningar osv. Vet inte om man får göra "reklam" isåfall får moderator ändra inlägg men kattpolisen :)
// Madelene och Pälsbollarna
Sajtvärd på Camping
Medarbetare på Omplacering och Gecko
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vart bor ni? Håller alla tummar och tår att ni får tillbaka eran tös..
Jag håller tummarna att ni hittar henne!!!
Mitt enda tips är att leta i närområdet. Troligtvis är hon väldigt rädd och ligger och trycker i närheten, såvida hon inte blivit ivägskrämd. I Göteborg, där jag bor, tappade ett par bort sin siames, och efter mycket letande fann de henne i trappuppgången nästan brevid deras, där någon hade matat henne.
3 Ja precis, ibland är det närmre än man tror :)
Sajtvärd på Camping
Hon har hittat hem igen!!
Matte sprang runt och leta och leta sent in på natten..
På morgonen var jag uppe strax efter sex och letade. Jag satte upp lappar med färgbild och allt. Men så i förbifarten när jag forrunt där så frågade jag en granne om hon viste eller sett något. men det gjorde hon inte.
Tydligen hadde någon kommit förbi och frågat om hon hört något om en borttappad katt, bara några minuter efter. Så den vänliga granne kom ner och berättade att min katt fanns hemma hos en annan grannen
Hon har alltså smitit ut från min uteplatts dörr och sprungit rakt in i genom hennes uteplats in i hennes vardagsrum och laggt sig och kurrat i grannens soffa..Lustigt :)..!
Vart så otroligt lättad när det visade sig att hon inte alls låg och frös och var rädd någonstanns i skogen..
I bland har sagan ett lyckligt slut!
tack för ideer och stöd! <3
Glömde skriva det att jag ringt polisen påengång och det hadde grannen också gjort. Men inte ringde dom mig heller. När jag ringde och berätta att katten var tillbaka så passade jag på att fräsa lite om
"att det ju var finnt att dom som viste var katten fanns också vart glada och överaskade när jag ringde och berätta" ;)
åh vad skönt. suck ja jag säger då de dessa j*vla människor som sitter inne på djuravdelning hos polisen har inte mycket övers till dem.
Men är jätteglad att ni hittade katten väldigt skönt att höra
Sajtvärd på Camping
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jätteskönt att höra att allt blev ok.
Tyvärr så betalar vi uppfödare av hundar och katter för id märkning men vem kollar om djuret är märkt.
Förr ett grönt nr i örat. nu osynligt chip mellan skuldrorna mot halsen, tyvärr verkar inte polis eller annan myndighet veta att det finns chips och avläsare ska finnas på stationen.
Händer det igen så ta det lugnt (jag vet, det är lätt att säga - själv grips jag av panik) och leta NÄRA platsen där katten sprang bort. Katter som inte är vana vid att vara ute själva rymmer inte långt, gömmer sig gärna och befinner sig inte på öppna platser.