Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1938 ggr
fridolinak
2011-08-14 08:47
0

vattenfontän

Undrar…för/nackdelar med vattenfontän….vilken sort ska jag väla om jag vill köpa en

MVH

Frida

[Litlamins]
2011-08-14 08:57
0

Det har jag också undrat över… det verkar vara massor att välja på. Hoppas att du får bra svar här, följer tråden.

Sophey
2011-08-14 14:12
0

Fordelar
- Katterna dricker oftast mer
- Vattnet haller sig frascht lange
- Man behover inte byta vatten flera ganger om dagen
- Om man har en bad glad katt kommer du inte ha vatten over hela golvet dock ingen garanti eftersom en del katter kan bada i automaten.

Nackdelar
- Dyrare an en vanlig vattenskal
- En del vattenautomater later en del 
- Klumpigare an en vattenskal

Jag kan val inte rekomendera nagonting eftersom alla tycker olika, en del tycker att en del ar super medans jag tycker att just den ar hemsk.
Jag personligen tycker om Drinkwell fontanerna och Cat Mate varkar vara bra. Jag har haft en Catit men tycker inte alls om den eftersom den later otroligt mycket och jag maste diska filtret dagligen samt katterna kraffsar sonder filtret och puttar upp kulan.

Har har du en del fontaner

Medarbetare på matlust

[Maile]
2011-08-15 13:52
0

Jag har en Fresh flow vattenfontän i plast och är nöjd med den Glad Mina katter dricker betydligt mer än vad de hade gjort utan den, det är jag övertygad om. Vattnet känns fräschare längre och den låter inte mycket.

Hade jag dock köpt en ny vattenfontän idag, hade jag valt en i keramik, utan filter, då jag finner den mer hygienisk.

http://www.swecat.com/vattenfontan-i-keramik

Rosino
2011-08-15 15:45
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har en keramisk som # 3 har länkat till, och jag är nöjd. Har haft Drinkwell och Cat Mate tidigare men de står numera oanvända.

Jag köpte min keramiska från zooplus.

AnnicaB
2011-08-16 14:18
0

Jag har precis beställt en i rostfritt. Lika lätt att köra i diskmaskinen som en i keramik, dock okrossbar :) Då jag inte fått hem den ännu kan jag inte uttala mig om hur den funkar. Här finns i alla fall länk:

http://www.zooplus.com/shop/cats/cat_bowls_feeders/cat_fountains/215194

*** Qui vivrqa verra ***

Zoraya
2011-08-16 14:37
0

Jag har också en keramisk som #3 har länkat till. Har inte haft fontän förut så jag har ju inget att jämföra med men jag är väldigt nöjd. Ett plus tycker jag är att det inte behövs några filter och sen är den väldigt tyst, man hör den inte även om man står bredvid.

Sophey
2011-08-16 18:20
0

Jag har hort av andra att just den ar suveran (tyvarr kan jag inte intyga det eftersom jag aldrig haft den)

Medarbetare på matlust

emimollie
2011-08-18 11:40
0

Bra tips..vill gärna veta vad ni tyckte om den rostfria när den testats! =)

AnnicaB
2011-08-18 13:40
0

#8 Lovar rapportera. Fick mail om att den nu finns i Sverige och nu är det upp till posten här att få hem den till mig :)

*** Qui vivrqa verra ***