Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1788 ggr
Ebbesson
0

Skaffa en till ragdoll?!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Idag skall vi åka till samma uppfödare som vi köpte vår första ragdoll från.

Hur mkt mer jobb är det med ragdolls istället för en? är fortfarande kluven på om vi skall skaffa en till eller bara ha Lima själv.

Ändras beteendet hos den första katten? Just nu är hon snart 9 månader och fortf busig, väldigt pratig av sig. Ibland känns det dock som om hon jamar efter ngt…

tacksam för svar.

//A :)

Svidjas
0

Jag tyckte inte det blev mer jobb, tvärtom så tog dem hand om varandra rätt mycket mer själva och det syndes att dem trivdes att vara två, nu har jag iofs skaffat två till men tycker fortfarande inte det är så värst mycket mer jobb. Ragdoll är ju en social ras som trivs bäst med andra så en kompis är ett mycket bra val.

Att hon jamar är säkert då hon är själv och vill gärna ha en till. Att katter skulle vara ensamkatter och inte trivas i flock stämmer inte alltid. Speciellt inte med ragdolls som trivs bäst med sällskap

http://www.svidjas.se

Limin
0

Vi har tre katter (en huskatt och två ragdoll). Och från en till två katter blev det inge mer jobb… tyckte vi i alla fall. Våra två raggisar dom älskar varandra… dom äter tillsammans, sover tillsammans , leker tillsammans, dricker vatten från kranen tillsammans, är i kattgården/ute i sele tillsammans… ja de är bästa vänner!

De är två killar… Wille är 6 år och Colin snart 3 år (oktober).

Så, jag skulle inte tveka att skaffa en till… Skrattande

Ebbesson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Försöker övertala sambon! :) var och kollade igår… man bli ju kär :)

//A :)