Frysa blötmat?
Jag har börjat ge min 9 månader gamla kastrerade hane lite mjau blötmat som komplement. Mitt problem är att jag köpt konservburkarna som ju är gigantiskt stora när man bara har en katt. Har för mig att jag läst nånstans att man kan dela upp och frysa blötmaten i lagom stora portioner, och undrar bara om nån har erfarenhet och vet om det påverkar fodrets kvalitet och smak?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har själv ingen erfarenhet, men har läst att konsistens inte är så bra efter att maten varit fryst. Smaken borde antagligen inte ändra.
Det är väl bara att testa 
Annars kanske det skulle löna sig att köpa Mjau i tetra, maten står ju sig ca 2 dagar i kyl.
Jag undrar också över det men jag köper i tetra.Mina katter är inte så förtjusta i Mjau som rekomenderas överallt så försöker tvinga dem,he he. Jag har nu fryst ner lite som blev kvar så får vi se vad de säger när jag tar fram igen. De äter ej upp på 2 dag heller tyvärr.
Bara att testa, det borde funka bra tycker jag…
SE*Hemlängtans
http://hemlangtans.se/
Jag frågar innan jag testar pga har gipsad hand och vill kladda så lite som möjligt just nu, haha. Kan bara tänka mig om man råkar tappa ner lite kattmat i gipset hur jäkla äckligt det kommer bli efter nån vecka… 
Och hur är det med tetrorna, har inte de lite mer tillsatser än burkarna? Känner mig rätt foderhjärntvättad och vilse, det spelar kanske ingen roll alls… 
Jag fryser alltid mjau och jag ser ingen skillnad på varken konsistens eller annat. Katterna bryr sig inte heller.
Jag fryser alltid MJAU jag också, det påverkar inte maten alls! Jag fryser dessutom torrfoder i 3-literspåsar så är det också alltid fräscht. Det blir oerhört mycket billigare att köpa 10kg-säckar eller större och frysa in, än att köpa mindre kvantiteter.
-----------------------------------------------
Vi har kattungar!
-----------------------------------------------