Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1574 ggr
Lord Hercules
2011-08-31 11:25
0

Försäkring

hej!

Jag är ganska ny på sidan men har tittat igenom inläggen nu i veckan och har redan fått många bra tips men känner att jag behöver lite mer kött på benen.

Den 1/10 får min ragdoll komma hem till oss. (Han kommer från S*Rödjebackens Ragdoll)Jag undrar om ni som redan har ragdolls kan hjälpa mig att välja rätt försäkring till katten. Vilka försäkringar finns det och vad ska man tänka på?

Sen undrar jag vad men man ska tänka på innan katten kommer hem. (allt det praktiska som en katt behöver)Jag vill nämligen att det ska bli så bra som möjligt.

Tack på förhand

pralin
2011-08-31 22:05
0

Vi får hem vår lilla fina kissen den 23:e från SE*Abkn´s Dolls. Vi är helt nya vi med så jag puttar lite för den här tråden :)

Vi har hunnit shoppa följande:

• Matskålar
  • Klösträd
  • Kattlåda + spade
  • Sand
  • Torrfoder
  • Blötfoder
  • Borste
  • Kattgodis
  • Information om kattsjukdomar från Apoteket

Förutom kattleksaker så kan jag inte komma på så mycket mer :) Ett koppel + sele har vi tänkt att köpa också.

Svidjas
2011-08-31 23:52
0

Klosax, kattschampo och lite enklare första hjälpensaker (blodstoppare (om man klipper en klo för långt) och bandage) är också bra att ha hemma.

Försäkring så har jag agria på alla mina katter med tilläggen medicin och tänder, vet inte om dem fortfarande går att välja till. Och även veterinärvård plus.

http://www.svidjas.se

huldabella
2011-09-02 11:11
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Våra är redan försäkrade i Agria när de flyttar - jättesmidigt för de nya ägarna, som bara behöver ta över rakt av. De har dubbel veterinärvård, tänder och medecin förutom livförsäkringen, och detta går på strax under 1000-lappen/år.

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------