Kullreg, hankattens kulor?
Ok, underlig fråga men på kulregistreringsanmälan så ska jag skicka med att hankatten har normala pungkulor, ett "sk norm-test". Är det det jag har på hans veterinärbesiktning eller måste jag till veterinären och den specifikt kollar hans pungkulor?
Tänkte inte på att kolla upp det då kulle aldrig skulle bli av men blev det iaf och nu står han ju återigen på suprelorin så pungkulorna är lite mindre än de var när han parade.. Men på veterinärbesiktningen står bara att dem är ua och att båda har "kommit ner".
Nån som har bättre koll? Ringer annars sverak på måndag.
http://www.svidjas.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det finns en särskild ruta på stamtavlan för det som måste fyllas i och det kan inte ske förrän han blivit minst 10 månader gammal, så det räcker inte med vet.besiktningen.
-----------------------------------------------
Vi har kattungar!
-----------------------------------------------
Det finns en ruta på stamtavlan där veterinären kollar och skriver i vid minst 6 månaders ålder.
Så ja, du måste till veterinären och specifikt kollla bara kulorna. Kanske lika bra att gå till samma som chippade honom? Antar att kulorna inte är "normala" nu ifall de krympt av chippet? Hoppas inte det blir nåt krångel med intyget…
Vad som står på besiktningsintyget från kattungeåldern, spelar ingen roll. Men navelbråckstatus kan du ta där ifrån. Men om du ändå ska in och kolla testikelstatus, kan du be veterinären att fylla i på navelbråcksrutan också.
Lycka till!