gå på promenad på vintern
Hejhej!
går ni ut med era katter i sele under vintern? Jag undrar för jag ska få min kisse snart och vill vänja honom vid sele så fort som möjligt utomhus och inte vänta till våren…hur göra?
Jag prommenerar med mina katter aven pa vintern.
Du vanjer din katt vid sele inomhus, satt pa katten selen inomhus och lat han ga runt med det ett tag tills han vanjer sig sedan tar du ut honom nar han ar van vid selen.
Kom ihag att olika katter vanjer sig olika fort vid selen och utevistelser.
Medarbetare på matlust
Träna nu du kan ju gå ut med honom året om : )
SE*Hemlängtans
http://hemlangtans.se/

Jag har gjort så att jag har haft på selen en stund varje dag när vi gjort något kul, som lekstund och senare även upptäckt nya roliga ställen inne i huset som vart lite förbjudna…då har selen snabbt uppfattats som något positivt!
Öva på så kan ni säkert snart ut och njuta av lite frisk luft oxå! Man kan ju även tänka på att ta det i lagom dos i början för att sedan öka..
#4: Tack!
Han är vår PÄLSBOLL… har massor med päls både på gott och ont
Sen är han så rolig för han älskar att ta långpromenader… då hälsar han på ALLA dvs. andra katter, hundar, barn, vuxna ja alla han möter 
Finns mera bilder på vår Colin i detta forum sök på "Colin" 
Min ragdollkille på 9 månader har inga problem med att gå i sele, men alla ljud och människor som passerar verkar skrämma honom något helt förskräckligt. Han är annars allt annat än rädd, åka tåg och buss går finfint t ex. Tyvärr bor jag mitt i stan utan bil, men vill ju kunna ge honom frisk luft och motion, finns det nåt jag kan göra för att vänja honom och göra att han känner sig säkrare ute?
Ledsen att jag "kapar", men vill så gärna kunna gå ut!
#1 Vill min kisse gå ut på vintern får den göra det men oftast stannar den i dörröppningen och vänder igen.
#7 När jag går ut med katten har jag med mej transportburen och sätter ner den så springer katten in i den om han blir rädd. I alla fall gör min det. Kan vara skönt att kunna sätta in kissen där om det skulle dyka upp lösa hundar vilket det tyvärr gör titt som tätt.
Annars brukar jag som bor i stan rasta min katt sent på kvällen när det är mindre folk i rörelse eller tidigt på morgonen då det också brukar vara lugnt.
#8 Smart! Min katt älskar dessutom sin bur och brukar sova där titt som tätt, jag ska testa en kväll.
tack för alla fina svar! jag får helt enkelt se vad min lille kille gillar :) tack!