Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 05-utställningssnack
Läst 871 ggr
Sansku86
0

Vilken passar till utställning (val av kattunge)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har börjat få upp ögonen för utställning, och har i helgen tingat en bedårande blåmaskad colorpoint grabb. Resten av kullen ser så lik ut, bara han har blå näsa. :D Så valet var lätt.

Hur ska en "perfekt" katt se ut? Kommer inte att byta ungen, utan det är han jag ska ha, men skulle vara kul att veta. Min mamma ska behålla en unge, hon har inte valt ut sin än, utan väntar en vecka till. Kanske kan hjälpa henne att välja ut "rätt" katt. Vissa av kattungarna är pang på, medans andra lite försiktigare. Visst kollas temperamentet upp på utställningar?

Min Guido, är en riktig myspelle, och vad jag "sett", är han "korrekt" tecknad. Är ny på ragdoll fronten, så är inte hundra på det. Ska fota honom mer nästa helg, då kanske någon kan hjälpa mig. Okej att han är liiiiten än, 5veckor. Så han växer och utvecklas hela tiden.

Sedan lite OT, är en hane eller hona "lättare att leva med"? Guido kommer att vara ensam grabb, enda katten tillsvidare hos mig. Mamma kommer att ha två honor. Har inga direkta planer på att kastrera, utan vi får se hur utställningarna går först.

Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Förlägen