For mig ar Ragdollen en stor och bred maskad katt med vackert bla ogon med ett nastan nallebjorns liknande utseende (exempel: S*Cas-Sus Edward Cullen) fast fortfarande med en grym upplevelse och med ett temperament som man inte ens kan beskriva.
Varldens mysigaste, lite hund liknande, nyfiken och oradd men fortfarande ingen plaster kna-, goskatt kan man val saga…
Medarbetare på matlust
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För mig är ragdollen en helt underbar kattras. Jag älskar mina två som är så olika både till kroppsutseende och sätt. Nico är stor och bred och väldigt pratig och stångar en när han vill kela. Följer nästa alltid med mig på toan. Smilla har liten späd kropp och väldigt kelen, hon har adopterat min dotter. Kan inte tänka mig ett liv utan dem nu.
För mig/oss är våra raggiskillar två nallebjörnar som vi delar vår vardag och vårt liv med. De ger oss så mycket kärlek och gädje, livet skulle vara bra mycket fattigare på alla vis utan dem. De är helt enkelt underbara, så mjuka i sättet, vill alltid vara i ens närhet, hittar på hyss som får en att skratta. De håller mig sällskap på dagarna då jag jobbar hemifrån och man får ta små pauser för att gosa.
Kan någon människa begripa hur man någonsin klarat av att leva utan dessa underbara katter?