Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 04-uppfödning-och-genetik
Läst 2398 ggr
meyja
0

EN TILL jättekull med 9 ungar!!!

Det är inte klokt….!!!

Jag har fött upp många Ragdollkullar och aldrig haft fler än 5 ungar i en kull. Det brukar vara 2-5 ungar i kullarna.

Men nu vet jag inte vad som hänt?

Först kom F-kullen med SJU ungar. Det tyckte jag var jättemånga! ;)

Sen kom G-kullen med NIO ungar!!!

Och nu kom H-kullen med NIO ungar igen!!!

Nog för att Ragdolls är en ras med många ungar - men så stora kullar…?

Nån uppfödare som har problem med fertiliteten i sitt katteri, kanske ska köpa avelskatt av mig? ;)

Lottis-Gottis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Grattis

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Rosino
0

Grattis till alla bebisarna! Skrattande

Jag måste i ärlighetens namn säga att jag inte skulle vilja ha så stor kull Flört

meyja
0

Nej, du har helt rätt Rosino.

Så stora kullar vill inte jag heller ha. Sliter mycket på honorna och jag är orolig för ungarna hela tiden att någon blir bortskuffad från spenarna.

Så jag är inte världens lyckligaste över dessa jättekullar - utan lite lätt förskräckt. Jag har stenkoll på ungar och mammor och jag håller alla tummar jag har för att det ska gå bra, samtidigt som jag försöker få mammorna att äta så mycket som möjligt. Det tar mycket tid och är oroligt för mig som uppfödare.

Jag skulle helt klart föredra kullar på 5-6 st ungar, det tycker jag är lagom. Absolut inte fler än honan har spenar.

Men nu är alla småttingarna här, man kan inte göra så mycket mer än tacka och ta emot det man får! :)

Jag har i alla fall lärt mig att aldrig mer para flera honor så nära varandra i tid IFALL det skulle bli så stora kullar igen. Det är svårt att hinna med allt.

Vi har fullt upp men vi har också roligt och mysigt med alla små!

[Litlamins]
0

Grattis till alla ungarna! Vilka jättekullar!

Går det bra med digivningen? Tilläggsmatar du något?

meyja
0

Tack för gratulationer! Glad

#4 Ja, det har gått bra med digivningen hittills. Alla ökar i vikt som de ska. Jag har dock bunkrat upp med ersättning och nappflaskor, medicinsprutor här hemma ifall det skulle behövas. Jag har inte stödmatat någonting än.

Däremot så försöker jag truga mammorna till att äta och dricka så mycket som möjligt…!

Det ser lite overkligt ut när man tittar ned i bolådan och de är så MÅNGA - kattungar överallt typ! Och i G-kullen har jag 5 st blå mitted honor, så det gäller att hålla rätt på alla med märkningen på tassarna, som mamma katt gör sitt bästa med att slicka bort så fort som möjligt. Flört

meyja
0

Igår fick jag börja stödmata några av ungarna i G-kullen (på dygn 21) och i H-kullen (på dygn 12).

Alla mår bra och går upp i vikt, men de har börjat bli för ojämna i kullarna, några av ungarna har ökat väääldigt mycket och några är betydligt mindre. Det blir nog lätt så när det är fler ungar än spenar, de stora knuffar undan de mindre som inte hinner få lika mycket mjölk och därför inte öka lika mycket i vikt.

Jag vill ha jämna fina kullar, så nu får minstingarna lite extra. Glad

FunHouse
0

Oj, ja, tänk att få så många:)

Stor lycka med dom Skrattande

//AC

www.funhouses.se

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se