Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1790 ggr
Sansku86
0

Hur stora vid 8veckor?

vi vägde Disney kullen i fredags. Det är 7st små ulltussar. 6 av de små väger mella 780g - 1kg. Medans en liten krake väger 560g. Veterinären vägrade vaccinera honom. De ska kika på honom om 1vecka.. Han har ätit dåligt under en veckas tid. Han stödmatas 4ggr per dag nu. Jag sa till uppfödaren att de får kolla upp så det inte är njurarna eller något annat. Eller så är det bara att han ätit dåligt. Vad vägre era små vid samma ålder?

Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Förlägen

Neo033
0

Min minsta har vägt 1061 och min största 1361 på två kullar vid 8 veckors ålder.

Den lille låter väldigt liten. Rynkar på näsan Hoppas att allt går vägen och att han börjar gå upp i vikt snart!

Mvh Marie

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

FunHouse
0

Ja har hört att 800 gram är rätt normalt för 8 veckor…900gr vid 9 veckor ungefär…sen brukar ju Ragdolls väga mer när de är normalstora vid fördseln och utvecklas ok. Mina låg alla över 1000gr vid 8 veckor i denna kullen.
Så visst kräver han nog lite extra omsorg din lille.

Han var inte extra liten när han föddes? I så fall kan det ju ta tid att komma ifatt kan jag tänka.

Hoppas det går bra med lillen!

//AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Sansku86
0

Alla kattungarna var rätt så lika i storlek fram tills att de var 6 veckor, då började lillkillen glida ifrån de andra. Han får någon sorts pasta insprutad i munnen + ersättning (för kattungar). Får se vad veterinären säger i veckan. De hade sagt då sist att går han inte upp i vikt, då avlivas han. Min mamma tänkte då punga ur och betala för vidare undersökningar. Lillfjanten har ändå ett fint namn. Ramone (S*Diamondstars Ramone)

Förlägen

Sansku86
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lillfjanten börjar komma ikapp sina syskon. Han vägde 760g i torsdags, alltså har han ökat rätt så fint i vikt. Den största/tyngsta väger 1,1kg och den minsta alltså nu säkert över 800g. :) Så glad att det går åt rätt håll för minstingen. Han är jätte busig nu, och ser ut som E.T. med sina aningen för stora ögon. Sötnosen.

Förlägen