Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 2188 ggr
Raggedydoll
0

Vad för teckning?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

blir galen på min dam, kan inte bestämma mig vad hon är för färg.

Båda föräldrana är mitted! Se med egna ögon, Bilderna är redigerade för att få fram hennes färg.

S*Raggedy Doll
- Vi har kattungar :)

www.RaggedyDoll.se

Raggedydoll
0

2

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

Raggedydoll
0

3-

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

Rosino
0

Kan du inte sätta in en normal bild också? De här bilderna tycker jag inte att man får ut nåt av.

Vilka färger är föräldrarna, vad finns det för möjligheter till färg?

Marleene
0

Hon verkar vara bicolour (high mitted)

Färg är nästan omöjligt att säga med de bilderna

Men jag skulle säga röd bicolour

Är det Daisy?

Kollade på din hemsida nu och jag tycker det ser ut som att Diesel är RAG e 04 21 och Daisy är RAG d 03 i alla fall

Raggedydoll
0

jo skulle skicka med normala bilder med. glömde. lägger in de ikväll. Ja det är Daisy.

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

emblan
0

De här fotona var jättesvåra att se något på… skicka en vanlig också

SE*Hemlängtans
http://hemlangtans.se/

[marthiiina]
0

Finns normala bilder att se på http://www.raggedydoll.se/

Om jag hade tid/pengar och plats hade jag betalat guld för esmi! Så sanslöst schyst teckning. Hel frän!

Rosino
0

RAG d 21 skulle jag säga, röd är hon i alla fall om det är färgen du funderar på. Från dehär bilderna skulle jag gissa på colorpoint…Skrattande

Rosino
0

fast jag vet inte… på den nedersta bilden i inlägget ser det nog ut som om hon har ett ljusare V. Kanske hon är för ljus i ansiktet för att vara cp.

Ja hon är nog en 03:a ändå Tungan ute

Jag hade en röd cp och en röd bicolour i min första kull, men jag kommer inte ihåg hur de såg ut i den åldern. Borde gräva fram bilderna.

Raggedydoll
0

Röd tabby är klart, men blir hon feltecknad 04a eller en 03a?

Skulle uppskatta bilder :)

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

Raggedydoll
0

:)

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

Raggedydoll
0

:)

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

meyja
0

Jag skulle säga 03:a utefter vad som syns på bilderna!

Raggedydoll
0

Men jaha. Då måste jag fundera VEM av föräldrana som är Hig mitted då de kan ge en bicolour :P

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

Rosino
0

två mitted kan ge bicolour (high mitted).

i teorin blir hälften av ungarna mitted, 1/4 cp och 1/4 bic (hm)

Från dehär bilderna skulle jag säga 03

[Litlamins]
0

# 14 Om båda föräldrarna är mitted får du statistiskt 1/4 bicolor ungar, high mitted. Finns olika scheman att se på tex scandinavian ragdoll klubbens hemsida, där du ser vilket färgutfall du får i en viss kombo, två mitted tex, ger mitted, colorpoint, och bicolor high mitted.

Marleene
0

Jag tycker inte att hon ser ut att vara tabby. Om du jämför med hanen i kullen så ser han ut att ha mycket tydligare tabbyteckning och denna tjej har inte det. Skulle tro att hennes markeringar är mer spökmarkeringar. (alla röda/creme katter ser ju ut som tabby)

Hon är definitivt en bicolour i alla fall, för hade hon varit mitted (utan bläs) eller colourpoint så hade man sett färg på nosen vid det här laget. Och på bilderna där du förstärkt färgerna så är det rätt tydligt att hon har ett V i ansiktet. :)

Att det blir en bicolour i kullen är som sägs här helt väntat eftersom en katt som får "mitted-genen" från båda sina föräldrar blir dubbelmitted (high mitted) och alltså ser ut som en bicolour.

Rosino
0

Håller med # 17 om att på dehär bilderna när hon är äldre så ser det ut som spökmarkeringar. På några av bilderna på hemsidan där hon var yngre tyckte jag det var tydligare tabbymönster.