Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 1165 ggr
MagicPaws
0

Någon rasstandard kunnig i Piteå?

Min kompis har nyligen tagit över en Ragdoll hona på ca 1år.
Hon är intresserad av utställning men har ingen anning om hur katten är rasmässigt. Själv kan jag ju kolla igenom rasstandarden och försöka tyda hur bra hon är men kan ju inte ge en korekt bedömning då jag aldrig haft eller lärt mig om ragdolls.

Finns det någon i Piteå som kan komma och titta på katten och säga på ett ungefär hur hon är i typen enligt rasstandarden?
Någon här eller någon som känner någon som kan hjälpa?

Maila hellre än svara här då jag inte är inne så jätteofta :)

Christine@magicpaws.se

Tack på förhand Christine

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

MagicPaws
0

Ingen??

Rosino
0

Det finns väl kanske inte så många på forumet som är från Piteå kanske, och som anser sig kunna bedöma det? Glad

Det är väl inte värre än att hon anmäler katten till en uställning och provar på.

[Litlamins]
0

Jag tycker hon ska anmäla oavsett hur lovande katten är, varför inte?

Man får ställa sin ragdoll oavsett hur den ser ut, feltecknad, dåligt rastypiskt mm. Det som kan hända är att man inte får sitt cert och domaren uppmärksammar vilka svagheter katten har.

Det är jättekul med utställningar, testa är mitt råd!

MagicPaws
0

Rosino: Nä verkar inte så.

Litlamins: Jo det ska hon men hade ändå varit kul att få en privat bedömning :)
Hon är ju intresserad av utställning så hon ska dit oavsett men det blir tyvärr inte förän till våren då vi har så få här i närheten :)

[Litlamins]
0

Ni kan ju testa att lägga ut bilder här på forumet, kanske nån som ser hur hon verkar på ett ungefär?

Vilken färg och teckning har tösen?

Rosino
0

Det finns en avdelning som heter Konstruktiv kritik här på ragdollforumet, posta bilder där så kanske hon får en del utlåtanden.