Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1338 ggr
ariotellos
0

Osämja mellan pappa- och mammakatt.

Min hona fick ungar i måndags och efter det har min hankatt som även är far till kattungarna börjat morra och fräsa åt min honkatt. Jag är förvånad och tycker att det vore mer acceptabelt om hon gjorde det åt honom. Detta beteende är olikt min hane. Han fräste aldrig ens åt henne när hon flyttade in till oss för lite mer än ett halvår sedan. Är det någon som varit med om något liknande och hur har det gått? Jag har endast dessa två katter.

FunHouse
0

Jag tror han inte känner igen lukten och tycker det är lite otäckt. Det händer att mina honor till och med blir osäkra och morrar ibland åt andra honors ungar, fast de borde veta vad det är för de själva haft kull. Men det går över bara de får vänja sig lite…och aldrig har någon gjort något mot kattungarna. Hanarna brukar bli värsta lekpappor sen och springa omkring med ungarna i munnen:)) lite hårdhänta men kattungarna brukar älska det..
Men visst skadar det inte att ha lite uppsikt över honom i början tills han vant sig. Men som sagt jag har aldrig varit med om att någon har gjort kattungar illa.

Lycka till!

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

ariotellos
0

Tack för svar! Han fräser fortfarande åt henne, men jag avvaktar och ser om det går åt rätt håll.

FunHouse
0

Hoppas det går bra. Det kan faktiskt ta ett par veckor innan dom riktigt vänjer sig. Men det går säkert bra om ett tag..

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Viccan92
0

Det är samma sak här hemma. Den äldsta hanen fräser åt både mamman och kattungar. Nu när dem är nio veckor så funkar ännu bara mamman. Min hona som fräst tidigare går bra nu. Du får helt enkelt vänta. För eller senare borde det gå.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

ariotellos
0

När jag hade min förra "kull" så betedde han sig inte så här. Det var en annan hona som han hade växt upp med och hon fick bara en kattunge. Kanske kan vara anledningen till att han inte fräste. I o f s tror jag att han fräste någon gång åt kattungen men inget mer.

Jag tror att det går åt rätt håll nu, han fräser fortfarande men inte lika ofta och mycket.