Min lilla pratar/jamar extremt högt och mycket.
Jag är ny här och hoppas att det är lika bra som det verkar :)
Är stolt ägare av en snart 8mån Ragdoll kille, han är helt underbar! Han "pratar / mjauar dock extremt högt och mycket. Helst 5-6 på morgonen då han tycker att jag ska vakna :P .
Jag vet faktiskt inte riktigt varför han gör det så mycket, jag måste gå upp och ge han uppmärksamhet för han pratar så högt och utdraget och länge att jag t.o.m är rädd att grannarna ska klaga :0
Då jag pluggar distans just nu är jag hemma väldigt mycket, han är sällan ensam och han får vääldigt mycket uppmärksamhet och han är med mig överallt. Han vill inte leka mycket med mig alls, har prövat alla möjliga leksaker men han tröttnar direkt. Istället får han sina ryck och springer runt och gör allt han inte får i ca 30 min 5gr om dagen :P
Nu till saken, känner att jag tappat tråden lite. Jag funderar på om han kanske behöver en kattkompis trots att jag är hemma så mycket med honom. När han jamar låter det som att han klagar många gånger, han verkar missnöjd med något. Vad tror ni?'
Är det en bra ålder att skaffa en kompis då han är 8-10mån?
Jätte tacksam för svar :)
Är han kastrerad?
Kan tänka mig att han håller på att bli, eller är, könsmogen och då kan det pipas, jamas och vara lite extra oroligt.
Jag kastrerade min hane vid 6 månader, men han väcker mig ändå varje morgon runt 6- tiden. Det går inte lura honom att man inte är vaken, räcker att man sneglar lite med ena ögat så har man honom på bröstet, kurrandes och trampandes. Världens bästa väckarklocka!
Har du inte kastrerat din katt så är det en god idé att göra detta. Sen tror jag inte att en kattkompis skulle skada, om du känner att du har viljan, tiden och ekonomin att ha två 
Ja juste, han är kasterad. Det gjorde via uppfödaren då han var liten.
Så jag har verkligen ingen aning om vad det kan vara då?!
Jo jag funderar på att skaffa en kompis till honom, om det kanske kan hjälpa :)
Tack för svar!