Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 3131 ggr
Benjamin
0

no 1 klösträd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blev med ragdoll bebisar för tre/fyra veckor sedan och köpte då no 1 rundetorn klösträd, men mina bebisar har redan svårt att få plats  på hyllornaObestämd. Finns det någon som har erfarenhet av rundetorn n 01 som har ersatt hyllorna mot någon av de större modellerna? Hur påverkades stabiliteten, vilka typer av hyllor hur du/ni erfarenhet av. Mina bebisars favorithylla är den med kant (enligt bild). Kan man byta den till någon större modell men med bibehållen stabilitet mån tro?

FunHouse
0

jag har eifel. Den är jättebra!

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Benjamin
0

ingen som har köpt nya delar till sin rundetorn?Glad

[Maile]
0

Jag har ett no1 klösträd som heter Vilbert, med likadana hyllor (40 cm i diameter) som du har. Mina katter är båda runt 1,5 år och det är riktigt trångt i hyllorna. Dock verkar inte detta störa dem nämnvärt, trots att halva deras kropp väller ut över kanterna Glad

Dessutom har jag byggt ihop ett eget no1, med en stor kanthylla (56 cm) och i denna är det gott om plats. Min erfarenhet av denna större hylla är att de kräver två pelare som stöd under, dvs att byta ut hyllan i ditt träd till en större (56 cm) kräver nog att den nya får stöd av en till klöspelare.

FunHouse
0

men Eifel har väl en likadan stomme som rundetorn fast den har större hyllor? eller har den klenare pelare?

Det var det jag menade. Jag får gå in på swecat och kolla…

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

FunHouse
0

såg nu att min stora hylla bara är 50 och inte är den största (56) som jag trodde.
Fast jag tycker den räcker gott och väl. Men 40 kan jag förstå är lite trångt.

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Benjamin
0

Tack för svaren! Jag ska börja med att byta ut en av hyllorna och se hur det blir.

Vilka typer av hyllor har du? Det finns lite olika typer vad jag har förstått, vanlig rund utan kant, med kant och hängmatte lik hylla. Jag funderar på en hängmatta.

FunHouse
0

jag har en hängmatta och en rund med kant och en rund utan kant. Den runda utan kant ligger dom aldrig på, den är längst ner och är mest att klättra upp på. Mest ligger dom längst upp i hängmattan och i den runda med kant.

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se