Färger
Om din hona och hanen du parar är bruna och har dilutionsanlaget (man kan förenkla och säga att de bär på blått) så kommer du att kunna få bruna och blå kattungar i colourpoint och bicolour (förutsatt att katten är true bicolour och inte en hight mitted)
Om någon av katterna inte bär på dilution så kommer alla kattungarna att bli bruna.
Vad har katternas föräldrar för färger och möster?
Om bägge bär choklad kan det bli chokladfärgade också, och lila om de bär choklad/blått - så om man inte vet vad de har bakom eller kan lista ut det från stamtavlan så är det bara att vänta och se 
Ifall pappan är high mitted blir alla ungarna mitted.
Om han är mid high blir ungarna 1/2 mitted och 1/2 bicolour (i teorin alltså)
På min hemsida finns, under länkar, en enkel utfalls tabell du kan titta på. Där kan du bara fylla i vad du har att para så kommer det upp precis vad det kan bli..
Fast går man in och tittar på min hemsida så måste man skriva ett par ord i min gästbok:)
det är så tomt där nu för tiden sen facebook började…
//AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Än så länge så är det inte så långt kommet att någon hane är utvald, är bara nyfiken. Båda Maries föräldrar är RAG n.
Även om föräldrarna bägge är bruna så kan de bära på annan färg.
Om en (eller båda) t.ex bär blått så finns det en möjlighet att din hona också bär blått. Om du vill veta så går det enkelt att få reda på med DNA test. Det kan du ta själv och skicka in till något laboratorium.
Det finns både text och tabeller på Ragdollklubben och SRC, in och läs! Grundläggande genetik är viktigt att kunna, och kul att lära sig!