Vikt på 15v hona?

vår kattunge tjej är 14 v och hon väger 2,3 kg
?!!! VA! Jag kan inte tänka mig att min väger mer än 1.2 eller nåt sånt?!

Vi var hos veterinären i går där hon vägdes, hon är inte speciellt tjock utan precis lagom. Det kanske är väldigt olika på olika katter? Jag vet inte, jag är helt ny med ragdolls.. kanske någon lite mer erfaren vet vad som är normalt och inte?
Om hon väger 1.2 kg är hon nog på lättare sidan, men det är så olika på katterna - vilka linjer de kommer ifrån, om de utvecklas långsammare i just denhär åldern osv.
Vet du om hon blivit avmaskad eller om man tagit avföringsprov och kollat så hon inte har mask?
Äter hon bra tycker du? Vad får hon för mat, du ger väl kattungemat?
Om hon annars är pigg och verkar frisk så är det nog inte så stor fara med vikten.
Hejsan!
Jag har inte hunnit med så mycket, hon kom nämligen igår =D Så hennes matvanor osv är inte helt klara än. Men hon verkar käka ok. Lös i magen men det kan ju vara resan och omställningen.
Vaccin och avmaskning gjord enl. veterinär papper.
Jag reagerade bara då jag klappar henne att det vekligen känns som skin o ben bara =D
Den ena av våra två tjejer är grövre i kroppen än den andra, trots att de är syskon, och hon väger ca 2 kg. Den andra som vi köpte som sällskapskatt väger nog inte mer än 1,7 kg. Hon är betydligt smalare i kroppen och har varit det hela tiden, så det kan nog vara rätt olika. Sen tycker jag nog att du ska väga din misse och se, för ibland tror man att de är mindre än vad de är! :)

1.7kg vägde min hona när hon var ca 14v gammal. Sedan ökade hon med ca 100g i veckan och väger idag 5.1kg vilket verkar vara normalt för ragdollhonor!
Hej! risken är ju som ni säjer att hon faktiskt väger mer är jag tror. Ska väga henne idag. Någon som kan rekommendera blötfoder? Hon får nu Iams, tänkte att det kanske finns nåt bättre för växandet, måendet och päls?
#8 Vad spännande att höra vad hon vägde! Du måste skriva här sen så att vi får veta! 
Våra tjejer får bozitas blötfoder och jag tycker det funkar bra, men vår uppfödare menade att mjaus blötfoder också är jättebra och det kan man hitta i en vanlig matbutik. Det är tydligen samma tillverkare. Men om det är bättre än Iams vågar jag inte säga!
Experimentera inte med nåt matbyte i det här skedet, hon ska äta samma mat som hon fått hos uppfödaren tills hon hunnit bli ordentligt hemmastadd. Om man då vill byta mat ska de ske mycket försiktigt genom att man ger små mängder av det nya fodret parallellt med det gamla och så småningom ökar det nya och minskar på det gamla.
Om hon redan nu är lös i magen trots att hon får samma mat så är det risk för att magen kraschar totalt. Du kan ge henne t.ex FortiFlora eller nån typ av mjölksyrebakterier för att hjälpa till så magen blir i skick.
Tjenare!
Ne det är bra. Vi kör på med samma mat som den ätit. Låter det gå några dagar och ser om det blir bättre med magen då det kanske är stressen från flytten.
Hon har absolut blivit mer "vän" med miljön så det går åt rätt håll.
Hoppas på få hem en digital våg ikväll så jag kan väga henne. Återkommer med vikten =)
NU ÄR KATTEN VÄGD…
Köpte en köksvåg och testvägde med den (10kronor osv) vilket stämde.
Vägde sen katten. 998 gram??
Jag fick faktiskt svaret att den vägde 1.5 kilo när vi talades vid i telefon veckan innan jag hämtade den :(
Hur är detta möjligt, borde vi vara oroliga dels för att hon är sjuk som droppat från 1.5 kilo till under kilot. Sen för att hon inte kommer bli en stor ståtlig ragdoll?
Oj. Det där låter inget vidare. Jag skulle ta kontakt med veterinär. Ta kontakt med uppfödaren också (tycker jag) och hör med henne hur resten av kattungarna i kullen mår.
Verkar hon uttorkad?
Mvh Marie
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Ja det låter nog väldigt lite…
OJ! Det låter verkligen inte bra! Det låter som om hon väger på tok för lite.. Jag skulle precis som #13 säger kontakta både uppfödare och veterinär. När katterna är så unga är de extra känsliga mot till exempel uttorkning så vänta inte för länge!
Hej!
Är riktigt nere nu..
Kontaktat uppfödaren. Katten vägdes tydligen 27/11 och vägde då 1270g. (lite vikt känns det som)
3 dagar senare hämtar jag henne, och ytterligare 3 dagar senare har hon tappat ca 300g. till 998 gram
Jag gjorde anmälan till försäkringsbolag igår kväll via internet (Svelands) Undrar om man är täckt av dom nu?
Man måste nog in med katten..
Enl. uppfödaren så borde jag avvakta och se om hon går upp i vikt.
Borde jag sätta mig i bilen och åka in med henne nu i stället?
Hur ser man om hon är uttorkad? Andra tecken jag kan leta efter?
Låter väldigt mycket att hon skulle ha tappat nästan en fjärdedel av sin vikt(?) på mindre än en vecka, om hon inte varit väldigt sjuk…(ursäkta mina matematiska okunskaper, räknade bara snabbt) 1270g är ingen katastrofvikt vid 12 veckor, man får beakta som nån sa olika linjer och individer men också hur många kattungar det varit i kullen, färre ungar får ju mer mat från mamma sas. Men under 1000g skulle jag nog inte släppa iväg nån kattunge, det är för lite tycker jag!
Vad står det i besiktningsprotokollet? Hull finns väl med där och ska kollas.
Hur mår hon, är hon hängig? Äter och dricker hon, går på lådan? Om hon verkar må bra skulle jag nog inte panika in till vet, men dock kontakta och rådgöra per telefon till att börjas med iallafall!
Jag pratade med Ultuna. Åker in och köper special foder med mycket energi. Går hon ner ett gram till åker jag in akut med henne.
Hon är hängig, dricker och äter lite. Går på låda och va lite lös första dygnet nu är hon bättre.
Hon sover hela tiden. Äter när jag lyfter henne och väcker henne typ. äter 1 minut och lägger sig sen.
1270 gram är vikten vid 14 veckor :(
Om hon är så hängig, så skulle jag nog vätska upp henne hos vet, blir de uttorkade så finns ingen ork till att äta och dricka. Om hon varit dålig i magen, skulle jag vara försiktig med nya foder, speciellt extra energirika, men viktigast är att hon får i sig vätska, så gärna tex blötfoder som man kan blanda ut med lite vatten! Håller tummarna att det går bra för din lilla tjej!
Jag är också - som jag skrev - tveksam till att byta foder i det här läget. Åtminstone att ge några större mängder av ett kraftigt foder. Om magen kraschar totalt tar kroppen heller inte upp nån näring.
Det stora viktraset KAN delvis kanske också förklaras i skillnad mellan era vågar. Vet du om uppfödaren haft en bra digitalvåg eller om h*n vägt katten på en vanlig personvåg?
Håll koll på att hon inte blir uttorkad, om nackskinnet inte går tillbaka snabbt när du lyfter det ska du nog åka och få henne uppvätskad.
Hoppas allt går bra!
Jag tycker inte heller att det låter alls bra att hon är så hängig! Kattungar ska vara pigga och "med". Vid minsta tvekan tycker jag att du ska åka till veterinären! Hellre åka en gång för mycket… sen behövver du kanske inte lägga in henne med en gång men jag tycker absolut att du iallafall ska åka dit på en undersökning. Då kan ju veterinären bedömma om det behövs. Hoppas att det löser sig!
Tycker föresten att det låter jättekonstigt att som uppfödare rekommendera att du ska avvakta när din kattunge gått ner så mycket i vikt! Låter lite oseriöst…
Ring till veterinär och rådfråga på en gång tycker jag. Hon är ju uppenbart allmänpåverkad och det är inte bra. Hon kan behövas vätskas upp kanske. Om jag ska vara ärlig låter det näst intill omöjligt att hon kan gå ner så mycket på så få dagar, så det borde snarare vara olika vågar kanske… Hoppas allt går bra och att hon snart blir piggare.
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Kommit hem från Veterinären med hennes nya foder.
Usch, vet varken ut eller in just nu.
Hoppas jag får svar från uppfödaren om hennes försäkring fortfarande är aktiv på katten.
Så fall åker jag in direkt. Annars åker jag in om hon droppar nåt gram till, eller inte vaknar upp ur segheten hon är i.
Hon åt fodret i alla fall från sjukhuset.
Sen undrar jag, om det börjar så här.. borde jag behålla henne?
Även om jag och barnen redan är jättefästa vid henne vill vi ju ha en frisk och kry katt som har goda förutsättningar att bli en stor och ståtlig katt. Kanske för utställning i framtiden osv.
Om man är lite okänslig..
Är inte risken ganska stor att man inte fått hem ett fint ex av rasen när den vid 15 veckor väger under 1 kilo?
Jag pratade ju med säljaren att jag var intresserad av detta, och enligt henne denna katt var lämplig för utställning.
(OBS Jag vill inte kasta skit på säljaren. Hon var supertrevlig, och hade fina katter hemma som verkade må bra.)
#24 Jag är ingen expert på ragdolls, har precis fått hem mina två tjejer men detta forum är ju rena smältdegen av proffs på rasen. Du skulle kanske kunna lägga upp lite bilder och fråga om det är utställningsmaterial? Det finns en kategori som heter "Konstruktiv kritik". De brukar efterfråga tydliga bilder som visar till exempel profil, helkroppsbilder. Prova där! Jag tror dock inte att hon blir enorm om hon är så liten nu, men hon kanske växer till sig när hon mår bättre och börjar äta specialfodret!
Sen hoppas jag att din lilla kisse blir bättre! I början av veckan åt en av mina tjejer något giftigt och hamnade på djursjukhuset och fick dropp. Hon var jätteseg när jag åkte dit med henne men efter droppet blev hon jättepigg och busig. Dropp kan göra jättemycket! Håller tummarna för din tjej!
Tack så mycket. Lite bättre blev hon av specialfodret. Hon har varit uppe en del inatt och även utforskat rummet utanför för första gången. Kommer nog åka in med henne på måndag vilket fall, tidigare om hon blir sämre. Vikt idag 1001gram Enorm blir hon nog inte. Men kan hon bli normalstor fast hon är så pytteliten från start?
Tycker iallafall att du ska ta henne till veterinär för en undersökning, främst för att kolla henne och också för att ha det till pappers ifall det skulle vara något. Uppvätskning görs genom att man sprutar in vatten i nacken under huden, värt att prova om hon är hängig tycker jag! Vanlig undersökning + uppvätskning kostar väl inte ens så mycket så man får ut nåt på försäkringen? Hellre prova med det lilla istället för att vänta, kattungar är känsliga!
Hoppas det går bra med nya maten, är inte särskilt förtjust i veterinärernas idé om att nytt foder skulle vara universallösningen för de flesta åkommor, får höra det jämt… (Ibland behövs det förstås specialfoder, men man får vara lite försiktig när man introducerar det!)

Har en avkomma här hemma som rasade i vikt under de varmaste dagarna under försommaren. Jobbigt som bara den, det vi gjorde var att lägga till extra vätska i form av vatten i blötmaten vilket funkade. Hon fick upp aptiten och blev bättre (nu är hon nära 5 kilo vid tio månaders ålder).
Hoppas er katt kommer må bättre snart
Nog kan hon bli bra på utställning, man vet aldrig med domare. Jag har själv en väldigt liten hona som är champion tack vare att hon är så perfekt i alla övriga egenskaper.
http://www.svidjas.se
Hejsan!
Jag måste faktiskt berömma veterinären för fodret =)
Lilla tjejen mår faktiskt mycket bättre. Hon har ätit som en häst av det nya fodret och verkligen fått bättre med energi.
Hon lekte för första gången igår med sin musleksak.
Vikten idag är 1040gram så det går ju åt rätt håll.
Kommer åka in med henne imorgon till veterinären ändå.
Verkligen tacksam för alla tips och svar ni gett!
Hur har det gått? Hoppas det vänder och att du får bra tips och råd från uppfödare och vetrinär. Vad heter katten? Lycka till med allt
SE*Hemlängtans
http://hemlangtans.se/
Hoppas hon fixar till sig er lilla tjej. 1040gr är otroligt litet för en kattunge i den åldern.
Våran kull ställde jag ut vid 14,5 veckors ålder, då vägde hanarna runt 2,4-2,5 och honan 2,1kg.
Mest oroväckande ang din hona är hon inte verkar liten utan du beskriver henne som tunn och vass i kroppen, det är inte bra alls. Du gör helt rätt om du tar henne till veterinären för koll, det är så mkt som kan hända, tex njurfel och Fip och gud förbjude, hjärtfel.
Har du god kontakt med kattens uppfödare? Sånt är a och o såna här gånger, att man har bra kontakt och stöd och att uppfödaren tar sitt ansvar, tex med att betala veterinärräkningen, det hade jag gjort utan att reflektera, om du köpt kattten så pass nyligen och i det skicket….
Hejsan!
Det går bra. Hon går ju inte ner mer så det är ju skönt.
Hon heter Tila (småbarnen som valt namnet).
Jag har hyffsad kontakt med uppfödaren. Känns väl lite sådär att be henne betala veterinärskostnaden även om jag tycker att det borde vara så.
Hon har sett till så att det är hennes försäkringsbolag som täcker detta.
Sen så har hon erbjudit sig att ta tillbaka katten.
Faktiskt väldigt osäker på vad jag ska göra….
Ska man verkligen behålla henne när hon väger så extremt lite?
Här är några bilder från idag. Hon har varit upp lite idag.
#33 - Jag har inte läst hela tråden, men vad jag förstår väger din nya kattunge relativt lite och du är orolig att hon blir för liten/opassande för utställning. Jag tycker att huvudsaken är att kattungen är frisk och inte vad hon väger. Givetvis vore det bra om hon la på sig lite mer i vikt, men så länge hon är frisk ser jag som sagt inte något nämnvärt problem.
Att skicka tillbaka kattungen till uppfödaren kan eventuellt bli traumatiskt för kattungen och risken finns att de fina viktökningarna du hittills sett regresserar. Så jag håller med de andra om att hon bör få en veterinärundersökning, och om allt ser bra ut i övrigt bör ni bara fortsätta ta hand om henne och njuta av er nya familjemedlem!
Bara lite spontana tankar…Jättefin tjej förresten!
Hej Maile!
Tyvärr verkar det ju som att hon är sjuk på nåt sätt. Dels är väl 1 kilo en ganska rejäl undervikt oavsett om hon är småväxt eller inte. Hon verkar som jag skrivit tidigare vass om kotor och känns mest som skinn o ben.
Sen är hon trött och hängig.
Men allt detta visar sig nog när hon varit hos veterinären.
Jag har full förståelse för att det kan verka lite okänsligt att tänka sig tanken att lämna tillbaka en kattunge som hittat hem till en.
Men ingen av de uppfödare jag talat med tidigare skulle kunna tänka sig att lämna bort en katt under 1 kilo ens vid 12 veckors ålder. Då känns det lite illa redan från start.
Har hemsk erfarenhet av att när saker verkar illa, och startar illa så brukar det också fortsätta och sluta i samma anda.
Inte vad jag önskar mina barn som redan börjat fästa sig vid lillkatten.
#37 Vet du om hon är avmaskad? Det skulle ju annars kunna vara en anledning till att hon inte går upp i vikt!
Jättebra att ni åker till veterinären imorgon!
Jo hon ska vara avmaskad. En vecka senast.
Ja, du, hade jag varit er, så hade jag nog lämnat tillbaka kattungen, låtit köpet gå tillbaka. Kattungen (om den är frisk) komemr inte att fara illa av det. Hur länge har hon bott hos er? Det händer ju ibland att det inte funkar i den nya familjen av andra anledningar, tex allergier, andra katter etc.
Och med tanke på att du nämner att du är intresserad av show och rasen i stort, så kan hända att det bästa är att den här lilla honan får flytta tillbaka, uppfödaren behåller henne under utvärdering och står för veterinärundersökningar, och ni får hitta en annan kattunge, som har bättre förutsättningar från start. Även om jag förståss förstår att det kommer bli jättetufft och sorgligt, så tror jag det är det bästa, särskilt om nu uppfödaren själv har erbjudit sig den servicen. Kanske till och med känns bäst för uppfödaren, att denne själv får tillbaka bebisen för utvärdering och ev utvärdering.
Hoppas det löser sig på bästa sätt för alla parter.
Måste bara fråga, hur är er unge i skick och vikt jämfört med syskonen?
#40 tack så mycket. Jag går nog i samma tankebanon.. men för varje minut som går känns det svårare och svårare. Vi har haft henne i 4 dagar nu.
#41 Jag är inte helt 100. Men jag såg en katt som höll hon kvar för att katten var 300gram lättare än min sa hon. Borde då med andra ord vägt 600gram vid 15 veckor. Men jag vet inte om det stämmer.
Hon nämde att ingen i kullen var jättestor direkt, men samtidigt nämde hon vikter på katterna på ca 1.5kilo vid 13-14 veckor. Så lite större var de nog.
# Ja du måste ju avgöra själv, men sett utifrån, med uppfödar och utställar ögon i mitt fall, så skulle jag ha lämnat tillbaka ungen om det var jag som köpt henne. Särskilt om nu uppfödaren själv är med på det… Vore det inte det enklaste sättet?
Har ingen aning om vilken uppfödare du köpt från och frågar inte heller förstås,utan rådger helt naturellt, och jag tror att uppfödaren säkert också själv vill få den lilla tunna kattungen i sin egen vård och utvärdering, det hade iallafall jag velat göra om det var min uppfödda kattunge. De ska inte kännas beniga och vassa i den där ålder, och inte väga 1 kg vid 15 veckor heller, oavsett om de är friska eller sjuka.

Det låter som att uppfödaren har haft problem med vikterna på sin kull… Själv släpper jag inte katter som väger under 1 kilo. Behåller dem längre om det skulle vara fallet.
Inget kul besked från veterinären
Va in på en akuttid med katten idag..
Beskedet är att hon inte känns normal i buken, troligen någon typ av missbildning. Kan vara vätska vilket kan innebära en sjukdom som heter FIB eller FIP, osäker på vad hon sa där.
Väldigt undernärd och liten och enligt henne skulle jag absolut ifrågasätta detta köp.
Fick ny tid för ultraljud och ytterligare prover senare i veckan då det var fullt. Ska höra av mig till uppfödaren nu med beskedet.
Frågan är ju nu, om konsumentköpslagen gäller.. vem borde betala för detta?
Betalade 1400kr idag och det kommer gå på ytterligare 2000kr på fredag, minst sa veterinären.
Vi använder oss av uppfödarens försäkringsnummer då denna fortfarande gäller.
/Bass
Usch vad tråkigt!
Stackars kisse. Jobbigt för er som har börjat färsta er vid henne också.. Sa veterinären om det gick att behandla?
Tycker att uppfödaren borde stå för kostnaderna, detta borde väl falla under dolda fel -försäkringen? Om hon nu har en sådan förståss.
styrkekramar!
Om det är vad det verkar så finns det inget att göra för katten. Faktiskt är det så enligt veterinären.. att vad de än är som kan hittas via ultraljud och andra prover med dessa symptom är obotliga. 
#46 Ett förtydligande om det där med Dolda Fel-försäkring. Dolda Felförsäkringen är faktiskt bara ett skydd för uppfödaren. Som uppfödare är man skyldig att ersätta dolda fel ända upp till 3 år. Och skulle man som uppfödare inte ha en försärkring för detta så är man som uppfödare skyldig att ersätta i alla fall. Då får man helt enkelt betala ur egen ficka om man säger så.
#47 Låter ju inte bra och jag förstår att det måste kännas oerhört tråkigt för er att det har blivit så här. Det är väl bara att hålla tummarna att det faktiskt är någon som går att bota, men som du säger själv så verkar det ju se ganska mörkt ut.
När det gäller betalning mm så är det där svårt. Men man kan väl säga att om det är ett fel som bevisligen fanns hos uppfödaren och inte kunde hittas på veterinärbesiktningen så är det ju ett dolt fel och uppfödaren är skyldig att ersätta i alla fall kattens kostnad.Veterinärkostnaderna däremot tror jag inte att man kan kräva att uppfödaren betalar, men om hennes försäkring går att använda så är ju det bra i alla fall. Lagen jämför ju dessutom katter med tex en tvättmaskin och om jag köper en tvättmaskin som går sönder direkt efter köpet så får jag ju tillbaka pengarna för den, men däremot får jag ju inte ersättning för eventuella reparationer jag har kostat på. Jag vet att det är ett väldigt okänsligt sätt att se det på, men det är så det funkar lagligt i alla fall.
Vad stod det på veterinärbsiktningen då? Stod det inget där om att katten var liten och smal? Eller var den normastor vid leverans och sedan dess har rasat? Ur laglig synpunkt är det oerhört viktigt vad det stod där. För fanns där en anmärkning så ligger ansvaret på dig som köpare. Stod det att katten var helt frisk så kan man anta att den hade ett dolt fel, förutsatt att inget yttre har påverkat katten under den korta tid den varit hos dig.
Jag tycker du ska prata med uppfödaren i alla fall. Kanske kan ni komma överens om hur ni ska göra. Kanske kan ni hjälpas åt på något sätt. Är ju jättetråkigt att det blir så här, för er båda.
Om det är FIP som den lilla lider av så finns det tyvärr inget att göra.
Det som är besvärligt är att man inte ge en helt säker diagnos så länge katten är vid liv. FIP kan konstateras med säkerhet först vid obduktion. 
#48 Tack för förtydligandet! Jag är ju själv inte uppfödare och har inte helt koll, minns bara att min uppfödare pratade om det!
#47 Vad fruktansvärt! Lider med dig..

Vad tråkigt… i mina ögon borde uppfödaren betala det mesta, h*n borde ha märkt att nått inte stod rätt till… men det kanske kommer med mer erfarenhet…

Hur har det gått för lill-kissen?
Usch vad ledsamt. Jag hade absolut avbrutit köpet och lämnat tillbaka katten till uppfödaren, det hade hon ju själv föreslagit?
SE*Hemlängtans
Det har inte gått så bra tyvärr. Då hon fortsätter gå ner i vikt igen och är väldigt trött och seg.
Jag ville avbryta köpet och lämna tillbaka katten.
Men Enligt säljaren gäller följande efter att hon pratat med Svelands.
Jag ska få papper från Svelands. Sen måste jag beställa tid för avlivning av stackars katten. Sen får jag livförsäkring från Svelands och då får jag också ta upp mina veterinärskostnader med försäkringsbolaget.
Avlivningen bekostar uppfödaren.
Jag är lite orolig dock.. jag hade bara haft katten i 4 dagar när jag började besöka veterinärssjukhuset med katten. Och det där med karenstid…
Är jätteledsen för kattungen, samtidigt är det viktigt att allt går rätt till nu så jag inte förlorar både katt och pengar så vi inte kan köpa en ny till familjen..
Usch vad tråkigt för dig.
Tyvärr har du helt rätt vad gäller karensen på din försäkring och har du otur så kanske den inte gäller. Det du har till din fördel är ju att katten faktiskt verkar ha varit försäkrad hos uppfödaren innan du tog hem den. Då kan man eventuellt hävda att katten haft obruten försäkringstid och då bör det heller inte vara någon karenstid på din försäkring. Har du samma försäkringsbolag som uppfödaren?
Tänk även på att du kommer att behöva obducera kattungen om det är så att den avlivas. Detta för att säkert kunna avgöra vad sjukdomen beror på och även besluta om eventuella dolda fel etc.

Fy vad tråkigt.
Nu är jag ju inte kattuppfödare, men är det verkligen rätt att en köpare ska behöva göra allt detta själv, gå igenom en avlivning osv.
Borde man inte som uppfödare som precis släppt iväg sin bebis vilja ta hand om den biten själv. Både för sin egen skull och för sin köpare?
Jag föder ju som sagt inte upp katter, dock iller och så hade jag ju helt klart erbjudit mig att göra.
Tycker det här känns jättehemskt att en nybliven kattägare ska få behöva gå igenom:(
Och jag hade aldrig låtit någon av mina bebisar avlivas så snart efter flytt utan mig. Är väl en annan sak om de flyttade hemifrån för några år sedan, men nu handlar det ju om dagar.

Även om inte försäkringen täcker så skulla jag som uppfödare ersätta dig, för det låter inte som ett fel som eskalerade på fyra dagar utan har leget latent eller inte butit ut helt hemma.
Hej allihopa.
Jag är så ledsen för uppfödaren och också visat sig vara helt knäckt över detta. Förstår ju rädslan över de katter som finns kvar!
Uppfödaren har nu sagt att om det blir problem kommer hon ersätta mig. Smidigast detta också då det är 10 timmars bilresa för at lämna katten till uppfödaren, och kanske inte så lämpligt om det nu är FIP med tanke på resterande katter hon har.
Fruktansvärt.. och jag kan lova att lilltjejen här är OTROLIG! Allt vad jag drömt om hos en katt, så snäll, mysig, gosig och perfekt på alla sätt. Så otroligt tråkigt att hon är så dålig. :(

Som förtydligande vill jag påpeka att FIP inte smittar. Det är coronaviruset som smittar, och största delen av all katter blir någon gång utsatta för det, men bara hos en liten del muterar viruset och katten insjuknar i FIP.
Håller tummar att det inte är FIP! Men nånting är såklart mycket galet med stackars kisse:(
Lycka till med alla beslut och undersökningar!!
Mvh.Paulina
Men stackars er!!! Håller tummarna att allt löser sig och tjejen blir bra.
Massa Kramar!!
Tröstkramar! Fy vilket mardrömssenario både för kattungeköparen och uppfödaren.
När skulle du göra ultraljudet?
Vi skulle göra det på fredag.. nu har hon sjuknat in rejält och vi åker nog in ikväll eller imorgon.
Ah, hoppas allt löser sig till det bästa för er.
Du har helt rätt i att det inte är lämpligt att utsätta en sjuk kattunge för en resa på 10 timmar. Hade det varit närma till uppfödaren hade jag rått att lämna tillbaka så uppfödaren tagit hand om det och det hade hon säkert gjort.
Hoppas ni löser det ekonomiska..
Och att lill katten kanske inte har FIP utan nåt annat som går bota.
Lycka till//AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Nu har vår kära lilla katt lämnat oss. Fanns inte så mycket att göra. Riktigt tomt och jobbigt trots att hon var hos oss så kort tid. Nu hoppas jag att vi får tag på en betydligt friskare, men lika gosig och fin katt som lilltjejen var… Hon var verkligen underbar :(

Usch vad ledsamt
Tänker på er
SE*Hemlängtans
Nej vad hemskt! Stackars henne, och stackars er! 
Nä fy vilken sorglig läsning… tröstkram 
Stackars er, ingen rolig start som kattägare 
SE*Wandullan´s
Hemsida: http://wandullan.com
Usch, vad sorgligt att höra.
Tröst kramar//AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Fy vad jobbigt! Tröstkramar!
/Marie
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 

Så otroligt ledsamt. Kattungar ska ju inte dö:(
Tack allihopa!
Har gråtit floder över den lilla. Men jag förtränger det nog..
För redan nu håller jag på kollar efter en ny katt. Barnen här hemma är lite för små för att förstå så de saknar bara katten enormt och tror att hon åkte tillbaka till mamma.
Toksanering här hemma, kastar allt använt förutom kattställningen som får stå på balkongen ett tag.
Har en bror som har firma som åker runt och sanerar lägenheter. De ska få komma och köra en vända innan den nya katten kommer.
Jakten på en liten brun/blå colorpoint har startat.
Lider verkligen med er…. :-(
Nelsons fotodagbok ^^