Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett09-recensioner-och-tips
Läst 6063 ggr
teachingbirds
0

Klösträd, komplettera själv?

Hej! Jag tittar lite på billiga klästräd på zooplus, men hittar inget som verkligen känns rätt.. Vi ska få två kissar, och eftersom ragdolls blir rätt stora, så letar jag efter träd med stora ytor, så det inte blir för trångt för dem att ligga i/på. Jag vill också gärna ha två stycken "hus" så att de kan ligga avskilt om de vill. Är det någon som har hittat det "perfekta" trädet till sina ragdolls..?

Jag började fundera på om man kunde köpa fler träd och komplettera dem med varandra på nåt bra sätt. Byta ut delar eller liknande.

Är det någon som har gjort något sånt själv som kan dela med sig av erfarenheter?

OberonsMatte
0

Kattens No 1 har stabila, hållbara träd med utbytbara delar. Vissa modeller har även extra stora liggytor. Jag har modell Rundetorn till mina katter och har tagit bort den nedersta hyllan så att de kan klättra som uppför en trädstam. Hyllorna är normalstora på den modellen och i minsta laget för mina 6-kiloskatter, men de funkar ändå.

Sajtvärd Katter iFokus

teachingbirds
0

Tack för tipset! Jag tycker dock att de är lite i dyraste laget. Jag letar efter nånting som ser ut typ som det här trädet. Alltså lite mera hyllor och gömställen..

johannaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi köpte ett bananaleaf-träd till våra kissar på kattlycka.se och jag tycker att det är jättebra! Det är stadigt och rejält och rätt snyggt också! :)

Det är visseligen lite dyrare men väl värt det, känns som att det kommer hålla en evighet!

Den enda nackdelen jag kommer på är att det var lite krångligt att sätta ihop den, tur att man kunde få hjälp av sambon! :)