Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1326 ggr
T.N
0

tv klösande!

hjälp min kisse på 4,5 mån har kommit på att det är super roligt att klösa på min LED- tv…. inte ok! att säga nej/spruta vatten funkar inte så bra, hon är där på två sekunder igen…. suck! TIPS NÅGON???!!

Denna kommentar har tagits bort.
OberonsMatte
0

Ställ TVn någonstans där hon inte kommer åt den, eller sätt upp TVn på väggen. Täck för TVn när du inte tittar på den.

Vad har katten för klösmöjligheter förutom TVn?

Sajtvärd Katter iFokus

T.N
0

tyvärr kan jag inte sätta upp tvn på väggen eller flytta på den… min katt har tre klösträd i olika storlekar hemma och hon använder dem… kanske är det nyhetens behag att hon kommit på att tvn just nu är spännande…jag vet inte…

OberonsMatte
0

#3 Det värsta du kan göra är att låta henne förstå att TVn är förbjuden. Då kommer hon fortsätta att klösa på TVn även i framtiden bara för att få uppmärksamhet.

Täck för den när den inte används och avled henne på listiga sätt utan att hon tar det som ett tillrättavisande, så kommer hon förhoppningsvis glömma bort TVn när hon blir lite äldre.

Sajtvärd Katter iFokus

T.N
0

Det är inga problem när tvn är avstängd…inget roligt som rör sig då Flört jag har läst att om man ska tillrättavisa från bort/spis osv så ska man säga nej och ta ner dem… men tack för tipset! jag ska fortsätta att kämpa! sen vad katter gör när man inte ser eller inte är hemma så kan man inte rå över Glad

OberonsMatte
2

#5 För att aktivera henne med något annat samtidigt som du tittar på Tv kan du skaffa en laserpekare så att hon kan jaga en ljusprick på golvet istället för det som rör sig på TVn. För att få hennes uppmärksamhet kan du åstadkomma ett särskilt ljud eller knackning på golvet innan ljuspricken "dyker upp", då kommer hon snart lära sig att själva ljudet betyder rolig ljusprick och vända sin uppmärksamhet dit istället.

Försök att få fram laserpekaren redan innan hon når fram till TVn.

Sajtvärd Katter iFokus

Mariamores
0

Jag är så hemsk så jag har lagt mald vitpeppar där jag inte vill att katterna ska klättra… Å det funkar i mina fönster för det är där jag inte vill ha dem… Succesivt så har jag minskat för det ser inte så himla läckert ut att ha massa vitt "damm" på fel ställen… Flört

Vi har kattungar!

Min hemsida