Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 793 ggr
Fuzzylott
0

Min hona väntar ungar,råd tack

Det väntas kattungar här på jul:)

Saken är den att jag äger även hennes bror, och undrar helt enkelt om det bästa vore att lämna bort honom tillfälligt eller om han ska få bo kvar??

Enligt en veterinär kan han vara ett möjligt hot mot ungarna, och sedan så är han inte alltid så snäll mot min hona.

Hur hade ni gjort?

ProvinsiaRivers
0

Jag har stängt in honan när förlossningen börjar och håller honan med ungarna isolerade i ett rum(tex.sovrum) de första veckorna.När jag haft hanar hemma iaf.Denna gång har jag bara honor och haft dörren öppen och allt har gått så bra:)

När ungarna är större vill gärna hanen vara med och tvätta och pyssla med dom;)

För dig är det nog annorunda eftersom brorsan inte gillar syrran nu då:(Bäst att isolera mamma+ungar.

Tror inte på att flytta på hanen bara för någon vecka.I så fall hela kattungeperioden.Han kan reagera starkt när han kommer tillbaka till ett hem med kattungar som inte fanns där tidigare.Detta är vad jag tror..

Lycka till!

Mariamores
0

Jag hade"kanske" gjort som Provinsia säger men jag förmodar att du är hemma vid förlossningen och då kommer du få en ganska bra bild av hur han reagerar. Visst är det väl vi som pratades vid i telefonen Flört? Brodern var väl kastrerad? Jag har haft min goe kastratkille som extra kattungevärmare när mammorna varit ute för att få lite luft så din oro kan vara obefogad också, is i magen och vänta och se hur han beter sig som sagt. Å jag håller tummarna för fina bebisar med Glad!

Lycka till!

Vi har kattungar!

Min hemsida

Fuzzylott
0

Jo visst va det jag:)

Är dock väldigt fundersam på hur jag ska göra… Har ju som sagt en bra kattvakt men hade väl underlättat om man kunde ha han kvar.

Hmm får kanske ha lite is i magen och en katt vakt på stand-by:)

Och finfina bebisar blir det nog:)