Flera fertila hanar?
Nu när min "lilla kattunge" plötsligt blivit stor, dvs S*Jörgårdens Excadrill har plötsligt blivit könsmogen - så håller vi på och bygger till katterna, nya fina hankattsrum! 
Jag har nu 3 fertila hanar och håller på och ändrar om en del av rummen i huset till fler hankattsrum (med egen utgång till rastgård).
Då jag har ett jättehus med massor av rum åt olika håll (tillbyggen, annex mm) så finns flera valmöjligheter till var hankattsrummen ska vara belägna.
Min fråga riktar sig till er därute som har erfarenhet av flera fertila hanar i samma hus.
Hur är det smartast att placera hanarna? Varken Yim eller Zack urinmarkerar, utan de är duktiga på att använda kattlådan (jag har hittills varit noga med att ha de två avelshanarna i helt olika delar av huset när de är inomhus - och förstås aldrig lösa i huset samtidigt -men när de är i rastgård så har de varit i två rastgårdar ute som gränsar mot varann utan problem). Alla hanarna är lugna, coola, trevliga katter som inte hetsar upp sig över någonting.
Min undran är om jag ska fortsätta ha hanarna så långt ifrån varann som möjligt? Eller om vi nu när vi bygger om, ska placera alla tre hankattsrummen intill varandra (kanske rentav med nätade runda små titthål/fönster så de kan ha kontakt)? Och även ha rastgårdarna intill varandra? Eller betyder det att de kommer att börja urinmarkera allihop?
Min tidigare erfarenhet av hanarna som vi hade hemma är ju att ju mer vi hade dom tillsammans ju mer ville dom tävla mot varandra tex urin markera.
men sen har vi haft 2 st hanar som bara ville vara tillsammans och gosa/leka hela dagen men vi har bara haft norska skogisar :)
så jag tror nog att det beror lite på själva individen också