Rolig kattleksak... :-)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad gör man inte för sina katter
Denna har vi beställt från USA… väldigt uppskattad är den här hemma av våra två raggisar. Vår huskatt förstår inte varför raggisarna kan springa benen av sig för en "prick" som rör sig 
Den är kanonbra… den har olika hastigheter, timer och stålen går inte bara runt och runt utan hit och dit… perfekt! Ska de vara teknik så ska det… 
Men jäklar så häftig!!
Var köpte du den i USA? Och hur mycket kostade den med frakt å allt? En sån där måste jag ju bara ha…
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Frolicat DART heter den och köpt på ebay. Det finns en billigare och enklare variant på Teknikmagasinet. Men, denna är billig också… enligt mig
Det är min kära make som har överraskat katterna och mig med dennna strax innan jul 
Den är kanonbra då den har timer, olika hastigheter på strålen men också att den stannar till lite då och då, den åker inte bara runt och runt utan den går hit och dit. Sen brukar jag bygga en liten koja till katterna, de gillar dom att gömma sig och sen anfalla pricken 
Meeen, va taskigt, ifrån den länken skickar de bara inom USA. :(
Blir att leta vidare, SKA hitta någonstans jag kan beställa den *L*
// David
#3: Oj, då blev det fel länk…. men det ska vara något med Cool Cyber Cat… får återkomma med rätt länk. För vi har besällt från USA utan problem, så det ska gå bra att beställa…

En annan variant med samma tanke finns på teknikmagasinets hemsida. Sök på frolicat.
#5: Ja, det finns en enklare variant som jag också skrev ovan från Teknikmagasinet. Min make tittade på den också men tyckte denna hade lite mer finesser.
Men David, kolla så att inte Teknikmagasinet har tagit hem denna modell också… men före jul hade dom inte den.
Ska kika lite, hittade ett ställe men där var frakten hutlös.
Brukar "importera" lite grejer som inte är skrymmande, kattleksaker och framförallt sådant med kattmynta kan man få till minst halva priset ifrån USA än om man köper i Sverige.
// David

#6 Oops missade att du skrivit det redan.
Fortsätter mitt dektektivjobb, men har också tipsat en person som har två av landets enskilt största djuraffärer här i Sverige. Hon kanske kan ta hem dem hit, för ingen verkar sälja den i Sverige, eller ens vilja sälja hit utan att ta hutlöst betalt.
// David
Nu har min make kollat…. det är från denna sida han har beställt… tyvärr verkar det vara slut för tillfället.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370457706077
Vi betalade ca 350 kr totalt dvs. inklusive frakt. Det var ca 18 dollar i frakt.
Hoppas att du hittar en Frolicat DART, för den är bra!!
Åhhh vilken kul!!! Vill ha!!!!!!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Här kommer ett tips från min make som hittade leksaken i England. Den är dessutom på rea, men vet inte vad frakten är på.
http://www.firebox.com/product/2779/FroliCat-DART?currency_conversion=1
#8: Ingen fara…bra vi är fler som kan tipsa 
Hittade en, men med ett ockerpris. 104,03 dollar inkl frakt till Sverige. Blir lite billigare om man köper fler på en gång. Skulle bli runt 720,00 kr med dagens dollarkurs.
// David
#10 och #12 säljer inte till Sverige :((
// David
#14: Oj det var stor skillnad på ca 350 kr och ca 720 kr… de kunde ta betalt. Hoppas du hittar någon billigare.
http://www.teknikmagasinet.se/
Sök på Frolicat så har ni en för 199 :-
Så någonstans finns dessa garanterat hos leverantörer i Sverige, men då på leksakssidan?
Här i Skellefteå hade de inne dessa innan jul, men jag vet inte hur det ser ut nu. Kan köpa med mig till dig om du vill David?
Är på jakt efter den andra lite större med lite mer finesser. Risken är att mina huliganer slår ner den här direkt. Kika på videon i #0. Visst vore det något häftigt för er att ta hem?

// David
#18 Den stora varianten har jag aldrig sett! I Tyskland såg jag den lilla varianten, men det är ju alltid klurigt att ta in något som man inte vet efterfrågan på. Men ska helt klart luska lite om den stora!
#19. Lyckas ni få hem den stora lär ni bli ensamma i Sverige om den än så länge, så då borde den sälja som smör med rätt pris 
Har Jessica delat med sig mailet om Feliway förresten?
// David
# 20 Japp och vi har ansökt, men inget svar :)

Vilken kul leksak. Var beställer man den och hur mycket kostar den?
#23: Kolla inläggen ovan… vi har beställt den från USA.
Jag har sett den på nån hemsida innan…japp hittade den, de leverar till sverige för 6,90 dollar så hela summan blir 31.59 dollar.
#25. Det är den lilla, samma som Teknikmagasinet säljer.
Den stora verkar vara helt omöjlig att hitta hos någon som levererar till Sverige! 
// David
Snart blir jag tokig, blir väl att flyga till England och köpa en där. 
// David
Så häftigt Anki, en sådan måste jag också ha, samma modell som ni har!!
Vilken man du har som kommer med sådana överraksningar!!
David, visst skriver du här ifall du hittar ett bra ställe att köpa den ifrån?
Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!
Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå
#28. Självklart Hanna!! Har lagt ut några små nät så jag hoppas jag får napp, annars åker jag garanterat till England och hämtar ett gäng :). Kanske det finns tillräckligt med intresse för att det ska bli lönsamt! *L*
// David
#28: Ja, du Hanna jag har en snäll man som också gillar katter
Och han vet att de katterna gillar, gillar också jag. Den är kanonbra och perfekt för katterna att jaga. Riktigt roligt blir det om man gör en koja så de kan gömma sig och sen anfalla. Ja, vi gör till och med kojor till våra katter 
#27: Hoppas du får tag på den David. Nog borde djuraffärena vara intresserad att sälja den, för den är bra!
#30. Av någon mystisk anledning verkar det som om Dart inte säljs till Sverige, inte ens till djurbutikerna. Undra om det är någon som köpt rättigheterna i Sverige men inte kommit igång än? Eller om de bara jä*las med mig så att jag ska bli ännu mer gråhårig 
Du hade nog tur att din man köpte den när han gjorde. 
// David
Om ni får tag i nån återförsäljare vill jag också gärna få tips, sån vill vi verkligen köpa….

cool sak, en sådan skulle uppskattas
Så himla häftig Anki, en sån ska vi absolut köpa också! Tack för tipset!! :)
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
#34. Om du hittar något ställe som säljer hit så säg till! Är direkt på och vill köpa i så fall.
Till och med stället med ockerpriser i #14 har slutat sålt till Sverige. (men det går att köpa massa andra produkter ifrån alla webbutiker hit till Sverige, men just den här är det stopp för, MORR)
// David
# 35 - Va mystiskt detta, att det inte går att köpa online till sverige… Kanske nån har nån bekant i Norge tex, som kan köpa och sen skicka hit? Om vi är många som vet att vi vill köpa en sån, borde man kunna samfixa nåt..
Leksaken verkar ju jättebra!
# 36 I norge? Där har jag ju flera vänner som säkert kan hjälpa till :)
S*Evenstar's
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Christina
#36 Börjar misstänka att det kan ha något med våra svenska el-retur-avgifter (vi i Sverige har ju lagstiftade avgifter för snart allt).
USA, Kanada och England verkar det vara hur lätt som helst att beställa till. Har testat Norge men det var samma sak dit också. 
Men den lilla varianten verkar det går att beställa till Sverige. Skumt skumt…
// David
# 38 Jag låter nån amerikansk kompis eller moster/kusin/farbror köpa den och skicka, inte så brydd att få den till det absolut billigast priset, bara jag får hem den! :)
S*Evenstar's
Christina
#39. Säger detsamma, jag jagar inte heller det bästa priset, jagar någonstans där jag överhuvudtaget kan köpa den :). Har du några kontakter i Amerika eller i England så borde vi kunna gå ihop och köpa ett gäng :))
// David
# 39 & # 40
Vi hakar gärna på!
Borde ju kunna gå att samfrakta en stor låda hit till sweden, sen inrikes-frakten är ju inte sååå kostsam…
#41. Hittar vi bara någon (gärna i England eftersom det är ett EU-land) som kan ta emot dem så är det inga som helst problem att frakta hit dem (har importavtal med DHL). Såå, kom igen nu, någon avlägsen faster i England som kan tänkas agera "bullvan" och ta emot en pall och vänta att den blir upphämtad dagen efter? 
// David
Ja, visst är den häftig. Vad underligt att min man kunde beställa den från USA utan problem, men nu går det inte. Hoppas ni får tag på den för den är bra.
Min man sökte på nätet och hittade denna länk… det går att välja Sweden och då får man upp olika fraktkostnader. Så, kolla om det går att få hem från denna leverantör… :-))
http://www.onvon.com/frolicat-dart-adjustable-timer-various-lengths-play-p-9760.html
Jaaa!!
Det verkar gå!
Är det några som är sugna att hänga på? Tänkte ta hem runt 10 st, då blir priset / st inkl frakt till Sverige ca 600,00 kr, och sedan ca 80-90 kr i inrikes frakt. Hojta till typ senaste i morgon så lägger jag beställningen!! 
// David
Tog hem ett gäng och vips så tog de slut bland intresserade! :)
Funderar på att ta hem ett gäng till, är det någon här som är intresserad? Skulle behöva ungefär 10 st för att frakten Kina - Sverige ska bli hyfsat per styck.
De ligger på 600,00 kr / st + ev. inrikes frakt om jag ska skicka dem någonstans.
Hojta till! Vet att det är flera som gärna ser att jag beställer igen.
// David
#47 jag vill ha en!!!!!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
#48. Du finns med på "listan"
.
// David
Jag är jätteglad över min! Köpte den i helgen via David och katterna älskar den. Bäst då det är lite mörkare…
Helt klart värd! 
S*Evenstar's
Christina

David, har du fler på lager?
#51. Inga fler just nu, men vi är uppe i fem intresserade. Behöver fem till så beställer jag hem tio (frakten blir så väldigt dyr per styck annars)
// David
#50. Kul Kicki att den blev uppskattad av kissarna! :))
// David
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#52 Kom igen nu alla och beställ!!! Jag ska kolla med en vän som säkert vill ha en ;) återkommer!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

den där såg kul :) undrar om den finns i sverige nu? någon som vet? :)
Dart finns att köpa på teknikmagasinet för 269 kr 
Beställde ifrån Tyskland och den funkade bra första gången jag satte i batterier, katterna älskade den!!
Batterierna dog av förklarliga skäl efter ett tag och nån månad senare då jag äntligen köpte nya batterier - så är den helt död… går inte att få igång igen?
morr… kan inte tro att det är nån garanti på den heller..
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
Köpte en på teknikmagasinet på rea för 198:- 
Tack för tipset!
Jag som är nojig - är det laserstrålar och kan det i så fall vara risk att katterna skadar ögonen?