Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1796 ggr
[Highonbluetomorrows]
1

Hur aktiva?

Hur aktiv är en ragdoll i jämförelse med andra raser? Jag gillar när katter springer omkring och busar, jagar leksaker och varandra, klättrar runt på hyllorna och lekbråkar. Är ragdollar för bekväma av sig för att uppskatta sådant?

Är ragdollen mer en "myskatt"?

Ja vad säger ni :)?

Och, blir det någon skillnad om man köper en ragdollunge som "uppfostras" av en busig och aktiv katt, i jämförelse med om den "uppfostras" av en lugnare katt?

LinnJ
0

jag har en ragdollkattunge, hona på 5 månader och henne är det fart i vill jag lova. Hon apporterar hårsnoddar och far omkring i lägenheten, så en lugn myskatt skulle jag inte kalla henne för även om hon som alla andra katter sover och gillar att mysa :)

HBKbruden
0

Tycker LinnJ beskrivning beskriver min bra med.

Min grabb är en riktig buse! snart 2 år. Han har ingen kompis, mer än mig då såklart ;) apporterar hårsnoddar och har sina busryck så allt flyger i lägenheten, men därimellan sover och myser han ;)

Men ragdollen är i regel en lugn ras, men alla individer är olika!!!

new2ragdoll
0

Har en kille på ca 7 månader (kastrerad) som spritter av energi, speciellt under förmiddagen och kvällen. Otroligt busig. Men visst kan han konsten att slappa och ta långa tupplurer. :-)